Старша група

"Наші квіточки"



                                  

  

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ: 10 ПРАВИЛ ТА ПОРАД БАТЬКАМ

 

Безпека ваших дітей в інтернеті залежить повністю від вас. Ви багато зробите для того, щоб інтернет став безпечним місцем для ваших дітей, якщо будете дотримуватися цих 10 правил.

Роль Інтернету в нашому житті зростає

Протягом останніх років Інтернет технології розвивалися поза нашим контролем і покращили багато аспектів нашого життя та життя наших дітей, але як бути з їх ризиками

Згідно з доповіддю PCMag, 76% батьків стурбовані безпекою своїх дітей в Інтернеті

 

Діти в наш час зростають разом із технологіями, а основні завдання батьків – знайти найкращі способи обмежити та контролювати їх доступ до Інтернету.

Завдяки тому, що сьогодні в Інтернеті курсує багато інформації, зростає небезпека для дітей, коли вони стануть легкою мішенню для злочинців, які намагаються скористатися їх незнанням та необережністю.

Серед ризики, з якими стикаються діти в інтернеті – випадки шахрайства в Інтернеті, крадіжка особистих данихкібер-залякування, шантаж, або ризик стати жертвою сексуального злочинця.  

Що таке “режим інкогніто” (анонімного перегляду)? Чи він дасть вам 100% скритність?

Захист в Інтернеті для дітей важко деталізувати лише в одній статті. Але наша основна мета- виділити найбільш дієві поради, які батьки можуть застосувати для захисту дітей в Інтернеті.

Безпека дітей в інтернеті: 10 правил

Навчіть своїх дітей про кібербезпеку та загрози в Інтернеті

Ви хочете, щоб ваші діти провели час в Інтернеті та скористалися можливостями онлайн навчання, але ви також хочете, щоб вони були в безпеці. Для цього вам потрібно простою та дитячою мовою пояснити про загрози в Інтернеті та як їх ідентифікувати.

Що стосується кібербезпеки, то знання відіграє життєво важливу роль. Батьки повинні поговорити зі своїми дітьми про безпечний перегляд в Інтернеті, шкідливі веб-сайти, до яких вони можуть отримати доступ, пояснити різні форми кіберзлочинів та інші необхідні речі, які допоможуть їм хрозуміти шіршу картину того, що відбувається. 

МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ В УКРАЇНІ ТА ІНШИХ КРАЇНАХ

Чим більше ви відкрито говорите про онлайн-загрози з дітьми при їхній діяльності в Інтернеті, тим простіше їм зрозуміти, що вони бачать чи чують в Інтернеті.

Наступні питання можуть виявитись корисними для вас та ваших дітей та родини:

·         Що ми знаємо про безпечний перегляд?

·         Чи знаємо ми, як захистити обліковий запис електронної пошти в Інтернеті?

·         Як ми можемо бути в безпеці у Facebook та інших акаунтах соціальних мереж?

·         Які блоги щодо безпеки в Інтернеті ми повинні читати, щоб покращити наше розуміння проблеми?

·         Як ми можемо бути в безпеці від інтернет-афер?

·         Як дізнатися, що мій комп’ютер заражений?

·         Як ми максимально захистимо свої фінансові дані?

Це лише декілька ключових тем, які ви та ваша сім’я повинні зрозуміти для покращенні безпеки в Інтернеті

Встановіть правила та обмеження на використання Інтернету для своїх дітей

Інтернет може бути захоплюючим для дітей, але більшість батьків насправді турбуються про час, проведений ними там. Якщо ви помітили, що у вашої дитини виникає звикання до того, щоб залишатися в Інтернеті всю ніч, це може бути ознакою необхідності встановлення лімітів використання Інтернету. Переконайтесь, що ви чітко розповідаєте їм про час, який вони можуть провести за комп’ютером чи ноутбуком.  

 

Безпека дітей в інтернеті також означає, що батьки повинні уточнити, що можуть робити їхні діти, а що не можуть, коли вони перебувають в Інтернеті.  

Будьте терплячі і слухайте своїх дітей. Нехай вони вас навчать.

Наслідки перебування в Інтернеті може бути непердбачуваням, і ми не завжди можемо передбачити, яку будут наслідки коментаря, або якого типу людей ми зустрінемо в соціальних мережах. 

“ДИКИЙ ІНТЕРНЕТ ЛІС”: ГРАТИ ІНТЕРАКТИВНУ ГРУ ВІД РАДИ ЄВРОПИ, ЯКА ВЧИТЬ ДІТЕЙ БЕЗПЕЦІ В ІНТЕРНЕТІ (THROUGH WILD WEB WOODS)

Ви можете щодня перевіряти комп’ютери своїх дітей, їх смартфони чи будь-які інші пристрої, підключені до Інтернету, але головне – прислухатися до них.

Наскільки ми насправді добре знаємо про своїх дітей?

Ми наполегливо радимо набратися терпіння та слухати своїх дітей. Нехай вони розкажуть вам про платформи соціальних медіа, якими вони користуються, або покажуть останнє відео, яке стало вірусним на Youtube.  

Це, безумовно, найпростіший спосіб отримати інформацію про їхні звички в Інтернеті, замість того, щоб втрачати час на шпигунство за комп’ютерами та намагання зрозуміти історію їх перегляду.

СУД НАД КОМП’ЮТЕРОМ: ПОЗИТИВНІ НА НЕАТИВНІ СТОРОНИ ТЕХНОЛОГІЇ

Отже, просто слухайте їх. Притворіться, що ви не дуже багато знаєте про цю Інтернет-річі дозвольте їм почати розмову. Немає нічого більш захоплюючого для дітей, ніж прикидатися вчителями. Не кажучи вже про довіру, яку вони розвинуть в собі до вас, як батьків.   

Використовуйте програмне забезпечення батьківського контролю для контролю за діяльністю дитини в Інтернеті 

Зважаючи на зростаючу кількість пристроїв, які діти використовують для підключення до Інтернету, батькам важко контролювати кожен раз, коли вони в Інтернеті. Програми батьківського контролю можуть допомогти для безпеки дітей в інтрентері. Ці програми – прекрасний спосіб відстежувати поведінку дітей в Інтернеті та контролювати те, що вони роблять на своїх смартфонах чи інших пристроях.

 

Ці програмні рішення допомагають батькам краще контролювати поведінку дітей в Інтернеті, стежити за відвідуваними сайтами, контролювати час підключення до Інтернету або блокувати шкідливі веб-сайти та повідомляти про будь-яку незвичну діяльність в Інтернеті. 

Встановіть антивірусне програмне забезпечення на пристрої своїх дітей

Всі ми знаємо, що дітей, природно, цікавлять та приваблюють нові речі, і вони можуть легко отримати доступ до шкідливих посилань з ненадійних веб-сайтів або завантажити відеоігри з невідомих веб-сайтів.

Таким чином, вам слід розглянути можливість встановлення хорошої антивірусної програми від надійної компанії, яка робить сканування в реальному часі та має автоматичне оновлення.

(Дізнайтеся, що таке комп’ютерний вірус)

Безпека дітей в інтернеті: постійно оновлюйте програмне забезпечення вашої дитини

Ось ще одна порада щодо безпеки в Інтернеті, яку повинен дотримуватися кожен з батьків. Переконайтеся, що в операційній системі Windows, яка використовується на вашому дочірньому пристрої, встановлені всі останні та доступні патчі безпеки, такі як браузери, плагіни, додатки для настільних ПК тощо.

Кіберзлочинці зазвичай отримують доступ до мереж і систем, використовуючи недоліки безпеки, знайдені в популярних програмних засобах, таких як Adobe Flash, Java або браузерах, таких як Internet Explorer, Mozilla Firefox та Google Chrome. 

Ось чому вам потрібно перевірити пристрій, яким користуються ваші діти, і переконатися, що встановлені всі необхідні патчі безпеки.

Не дозволяйте дітям перебувати в Інтернеті, не встановлюючи програми проти зловмисного програмного забезпечення   

Якщо ви чуєте, як дитина скаржиться на проблеми з уповільненням роботи, спливаючі вікна на всьому екрані, нові панелі інструментів, інший механізм за замовчуванням або випадкові повідомлення про помилки, це можуть бути попереджувальними ознаками зараження шкідливим програмним забезпеченням.  

Антивірусного рішення вже недостатньо для захисту вас та вашої родини від зловмисного програмного забезпечення нового типу. Щоб забезпечити безпеку своїх дітей в Інтернеті, радимо використовувати спеціальні програми та рішення проти зловмисного програмного забезпечення як додатковий рівень захисту цифрових ресурсів.

Захистіть домашній Wi-FI від стороннього втручання

До домашньої мережі Wi-Fi зазвичай мають доступ лише жителі одного будинку, але це не означає, що злочинці не можуть отримати несанкціонований доступ.

Щоб краще захистити домашню бездротову мережу від сторонніх очей, перше, що потрібно зробити, – це встановити надійний і унікальний пароль, щоб сусіди чи інші люди не могли взяти під контроль наші особисті дані.

Але ми повинні серйозно поставитися до безпеки та зробити дещо більше, ніж просто додати надійний пароль. Інтернет-злочинці можуть використовувати ваші незадовільні заходи безпеки щодо Wi-Fi та “моніторити” ваш трафік, щоб отримати конфіденційну інформацію або скористатись вашою мережею для запуску атак.

НЕ підключайтеся до незахищених Wi-Fi мереж за межами вашого будинку

Ваші діти можуть бути в безпеці вдома, але з такою кількістю громадських мереж Wi-Fi, до яких ми підключаємось, як ми можемо бути впевнені, що вони залишаться в безпеці надалі?

 

Ми часто ходимо в громадські місця і насолоджуємося кавою чи чаєм, навіть не замислюючись про онлайн-небезпеку чи хакерів, які можуть зачекати, коли наше з’єднання розпочнеться. 

Головне переконайтеся, що смартфон, ноутбук або планшет, який ваші діти використовують, має певний захист, як антишпигунське або антивірусне програмне забезпечення.

ЯК ЗРОБИТИ СЛАЙМ БЕЗ КЛЕЯ, ТЕТРАБОРАТА НАТРІЯ І ЗАГУСТИТЕЛЯ: ПРОСТІ РЕЦЕПТИ

Звички в Інтернеті мають наслідки в реальному житті

Важливим для дітей є зрозуміти ризики роботи в Інтернеті та бути обізнаними щодо правил та питань кібербезпеки. Ми повинні навчити їх уникати спілкування з незнайомцями в Інтернеті, розрізняти фейкові та реальні новини та пояснювати найпопулярніші ризики для безпеки.  

Для підвищення стратегії безпеки нашої родини слід приймати різні рішення, але нам потрібно встановити, чого саме ми боїмося. Обмеження, які ми встановлюємо, можуть збільшити нашу безпеку дітей в Інтернеті, але в той же час ми можемо заблокувати природне розвиток наших дітей в оточенні технічних гаджетів.   

Діти повинні усвідомити, що дії в Інтернеті призводять до реальних наслідків та дотримуватися кібергігієни щодо безпечного користування Інтернетом.

ЧИ ВАША ДИТИНА В БЕЗПЕЦІ? ОГЛЯД НАЙКРАЩИХ ПРИСТРОЇВ ВІДСТЕЖЕННЯ МІСЦЯ ПЕРЕБУВАННЯ ДІТЕЙ

Джерело: heimdalsecurity.com



Розклад  занять на період карантину
понеділок
1.  Д итина в соціумі/Природа
вівторок
1.  Математика
2.  Музика
середа
1.  Розвиток мови
2.  Ліплення
четвер
1.  Валеологія/народознавство
2.  Малювання
п’ятниця
1.  Аплікація
2.  Художня література


Контрольне заняття з розвитку мовлення 
вихователь - Рибачок Є.П.



22.05.2020
Заняття 1. Аплікація
Тема. Швидкокрилі літаки
Мета. Вчити дітей створювати зображення літака з паперових деталей різної форми та розміру. Показати можливість видозмінювання деталей, розвивати творче мислення. Виховувати інтерес до пізнання техніки й відбиття отриманих уявлень у зображувальній діяльності.
Матеріал. Кольоровий і білий папір, ножиці, клей, серветки, кольорові олівці або фломастери, зразок

Заняття 2. Художня література
Тема. Читання казки А. М’ястківського «Метелик та пушинка» та вірша В. Лучука «Бочка меду»
Мета. Ознайомити дітей з казкою «Метелик і пушинка» та віршем «Бочка меду»; учити слухати  і розуміти зміст твору, емоційно його сприймати; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом творів; розвивати навички елементарного оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; спонукати повторювати окремі слова та вирази відповідною інтонацією; формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньої літератури, повагу до праці.
Матеріал. Іграшки комах, ілюстрації до казки. 

21.05.2020 Четвер.















Заняття 1. Валеологія
Тема. Режим дня. Для чого він?
Мета. Ввести в лексику дітей поняття «режим дня». Довести необхідність дотримання режиму дня. Розкрити взаємозв’язок між режимом дня і ростом дитини. Виховувати дисциплінованість, уміння організувати свій час. Матеріал. Картинки, на яких зображено заняття дітей у різні режимні моменти.

Заняття 2. Малювання.
Тема. Жу-жу-жу, про весну розкажу!
Мета. Поглиблювати знання дітей про навколишній світ весняної природи, розмаїття світу комах; закріплювати вміння правильно називати комах, особливості їх будови; вчити використовувати техніку монотипії – нанесення плям кольору на одну половину аркуша і притискання іншою; формувати вміння наносити плями пензликом, користуватися фарбою, водою, серветками; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес малювання з грою; сприяти розвиту самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з малювання, бажання малювати.
Матеріал. Зображення комах, аркуш папері формату А4, фарби, пензлики, баночки з водою, підставки для пензликів, серветки 

20.05.2020 Середа
Заняття 1. Розвиток мови
Тема. Літо зустрічаємо
Мета. Розширювати уявлення дітей про літо, його ознаки; учити відповідати на запитання, підтримувати діалог, установлювати послідовність звуків у слові, визначати їх кількість за допомогою нейтральних фішок; розвивати словесно-логічне мислення; збагачувати словниковий запас за темою, активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; активізувати словник словами-антонімами; виховувати спостережливість, уважність, позитивне емоційне ставлення до явищ природи влітку, інтерес до художніх творів.
Матеріал. Лялька Марічка, сюжетний малюнок літа та предметних малюнків – ознак літа, м’яч.
 

Заняття 2. Ліплення
Тема. Жуки на квітковій клумбі
Мета. Учити дітей ліпити жуків, передаючи будову (тулуб, голова, шість ніжок). Закріпити спосіб ліплення півсфери (часткове сплющування кулі). Розвивати координацію в системі «око-рука», синхронізувати роботу обох рук. Виховувати самостійність.
Матеріал. Пластилін, стеки, зубочистки, сірники, зразок 
 

19.05.2020 Вівторок
Заняття 1. Математика
Тема. У математичній казці.
Мета. Закріпити та узагальнити вивчений матеріал (уявлення дітей про числа і цифри в межах 5, про лічбу та множину, величину й параметри предметів, а також знання геометричних фігур та просторово-часових відношень) підтримувати цікавість до математики.
Матеріал. Картки із цифрами 1 – 5, іграшки різного розміру, кубики, кольорові картонні смужки різної ширини, демонстраційні картки, що зображують вивчені дітьми геометричні фігури, картонні коробки круглої, квадратної і трикутної форми, дрібні іграшки, схожі за геометричними фігурами, матеріал для аплікації (аркуш паперу, що зображує віконну шибку з цифрами, клей та вирізані з картону зірочки), аудіоапаратура.

18.05.2020 Понеділок
Заняття 1. Природа.
Тема. Бджілка-трудівниця
Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей з найбільш поширеними видами комах певної місцевості; розширювати знання про весняні зміни в природі; продовжувати ознайомлювати з різноманітним світом комах, з умовами їх існування; на прикладі бджоли ознайомити з будовою комах; розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати дбайливе ставлення до бджоли-трудівниці.
Матеріал. Іграшкова бджілка або її предметне зображення.  

15.05.2020 П’ятниця
Заняття 1. Художня література
Тема. Читання вірша Н. Забіли «Ластівки» та казки В. Сухомлинського «Шпак прилетів»
Мета. Ознайомити дітей з віршем Н. Забіли «Ластівки» та казки В. Сухомлинського «Шпак прилетів»; учити слухати і розуміти зміст художніх творів, емоційно сприймати їх зміст; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом творів; розвивати навички елементарного оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; вчити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньої літератури, повагу до праці.
Матеріал. Іграшка ластівки або її  зображення.


14.05.2020 Четвер
Заняття 1. Валеологія
Тема. Наше здоров’я в наших руках
Мета. Дати дошкільникам поняття про частини доби, режим дня, необхідність його дотримання. Ознайомити дітей з основними правилами харчування, культурою поведінки за столом. Дати уявлення про цілющі властивості води, сонця, повітря, їхню роль у загартуванні організму людини.  Виховувати звичку піклуватися про своє здоров’я.
Матеріал. Картинки, на яких зображені заняття дітей у різні режимні моменти, слайди із зображенням літнього відпочинку дітей.

Тема. Красиві серветки
Мета. Вчити дітей малювати візерунки на серветках круглої й квадратної форми. Показати варіанти сполучення елементів декору за кольором і формою (крапки, круги, плями, лінії прямі й хвилясті). Показати залежність орнаменту від форми серветки (знайомство з основним принципом декоративно-прикладного мистецтва). Розвивати відчуття кольору й ритму. Виховувати інтерес до народного декоративно-прикладного мистецтва.
Матеріал. Паперові квадрати та круги, гуаш, пензлі, серветки, зразок.

13.05.2020 Середа
Заняття 1. Розвиток мови
Тема. У світі комах
Мета: розширити словник по темі «Комахи»;
закріпити узагальнююче слово «комахи»;
Вчити дітей утворювати прикметники зі зменшено-пестливих суфіксом;
Вчити дітей переказувати розповідь з опорою на предметні картинки;
виховувати любов до природи.
Матеріал. Зображення комах
 

12.05.2020 Вівторок
Заняття 1. Математика
Тема. Веселі змагання
Мета. Продовжити навчати дітей орієнтуватися в часі, у його тривалості, у тому числі в часових поняттях «швидше – повільніше»; розвивати спостережливість, здатність розмірковувати, логічно мислити.
Матеріал. Настільний годинник, картки з малюнками та віршованими текстами, іграшкові зайчик, їжачок, борсук, черепаха та равлик, картонні медальки з цифрами від 1 до 5, аудіоапаратура.






09.05.2020 Субота







08.05.2020. П’ятниця  
Заняття 1. Аплікація

Тема. Мишенятко-моряк

Мета. Учити дітей створювати з паперу різні кораблики , самостійно комбінуючи засвоєння прийоми аплікації : зрізання куточків для отримання корпусу корабля , розрізання прямокутника чи квадрата за діагоналлю для отримання вітрила, розривання паперу на смужки й шматочки для отримання струменів води. Розвивати композиційні вміння.

Матеріал. Кольоровий папір, ножиці, клей, серветки, зразок, фон.


Заняття 2. Художня література

Тема. Читання казки Оксани Іваненко «Кульбабка»

Мета. Ознайомити дітей з прозовими та віршованими творами; учити розуміти зміст прочитаного та давати морально-етичну оцінку поведінки героя художнього твору; закріплювати знання про весняні явища в природі; викликати радісний емоційний настрій від настання весни, допомогти їм відчути його через сприйняття художніх творів; учити добирати прикметники до заданого слова, добирати слова за змістом; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; розвивати творчу уяву, фантазію, пам’ять, мислення; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

Матеріал. Малюнки весняних квітів.

 






07.05.2020. Четвер

Заняття 1. Народознавство

Тема. Ткацтво

Мета. розкрити красу тканих і килимових виробів, збагатити знання про мистецтво ткацтва і килимарства; викликати інтерес до різних видів народних ремесел; виховувати естетичний смак, потяг до прекрасного; зацікавити дошкільників історією краю і життям минулого.

Матеріал. Сюжетні малюнки


Заняття 2. Малювання

Тема. Перші квіточки весняні

Мета. Поглиблювати знання малюків про навколишній світ весняної природи, про рослини найближчого оточення – весняні квіти; закріплювати вміння правильно називати квіти, їх частини, колір, особливості; вчити виконувати зображення за власним задумом; формувати вміння розміщувати зображення квітки у центрі площини аркуша; закріплювати вміння малювати пензликом короткі та довгі лінії (стебла, листя), примакування пензля – мазки (пелюстки квітки); вчити правильно тримати пензлик, користуватись фарбою, водою, серветками; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес малювання з грою, сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості, виховувати цікавість до занять з малювання, бажання малювати.

Матеріал. Зображення галявини, пласкі зображення квітів, аркуш паперу, тонований в зелений колір, фарби, пензлики, баночки з водою, серветки.







06.05.2020. Середа


Заняття 1. Розвиток мовлення


Тема. Дерева та кущі

Мета. Розширювати уявлення дітей про дерева та кущі; учити визначати основні частини рослин, говорити з різною силою голосу, утворювати іменники у родовому відмінку множини; вправляти у вживанні слів-ознак; учити правильно будувати речення зі сполучником «а», складати описову розповідь за допомогою карток-символів, правильно вживати дієслова у різних особових формах зі змінами звуків, правильно узгоджувати дієслова у відмінку, роді; виховувати бережливе ставлення до природи.

Матеріал. Сюжетний малюнок лісу, де ростуть різні дерева та кущі.

Заняття 2. Ліплення.

Тема. Весняний грибочок

Мета. Вчити дітей ліпити гриби з чотирьох частин (шапка, ніжка, спідничка, галявинка). Показати раціональний спосіб виготовлення крапок (прикрас) для шапки; розкачування джгутика й розрізання стекою на дрібні шматочки. Виховувати цікавість до пізнання природи і відбиття вражень у різних видах образотворчої діяльності.

Матеріал. Пластилін, стеки, серветки, зображення грибів, макет грибів.

 

 

05.05.2020. Вівторок

 

 

Заняття 1. Математика

Тема. Твій день (орієнтування в часі)

Мета. Вдосконалювати навички часової орієнтації, сприяти засвоєнню понять «ранок», «день», «вечір», «ніч», «доба», виховувати здатність розмірковувати, розвивати пізнавальну активність.

Матеріал. Картка із зображенням усміхненого сонечка, ілюстрації природи в різні частини доби, дитячі іграшки.

 

 

04.05.2020. Понеділок

Заняття 1. Природа

Тема. Мати-й-мачуха цвіте

Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей з першими весняними квітами – мати-й-мачухою; учити спостерігати за тим, як зростає квітка, описувати її будову; сприяти емоційному розвитку; удосконалювати їх творчу уяву; створювати доброзичливу та теплу атмосферу; виховувати інтерес до рослин, що квітнуть у дикій природі навесні, естетичні почуття, уміння бачити красу природи рідного краю, берегти її та пишатися нею.

Матеріал. Куточок екологічної стежини на території закладу, де росте мати-й-мачуха (або предметне зображення квітки)

30.04.2020. Четвер

Заняття 1. Валеологія

Тема. Ознайомлення з органами дихання

Мета. Ознайомити дошкільників з будовою  дихальної системи, з принципом роботи легень. Розповісти про роль повітря у житті людини. Пояснити дітям необхідність перебування на чистому повітрі. Закріпити навички догляду за чистотою носа.

Матеріал. Малюнок легенів, картки-схеми фізичних вправ.

Заняття 2. Малювання

Тема. Цвіте весняний сад.

Мета. Розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля – квітучі фруктові дерева; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати тренувати моторику рук; вправляти в зображенні дерева пензликом, а цвітіння дерева – у нетрадиційний спосіб – малювати патичком; формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати.

Матеріал. Аркуші паперу, тоновані в зелений колір, фарби, пензлики, патички, баночки з водою, серветки.



29.04.2020. Середа

Заняття 1. Розвиток мови

Тема. Птахи нашого міста.

Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей із птахами міста; учити розрізняти птахів за зовнішніми ознаками та звичками, вживати іменники в родовому відмінку множини; стимулювати вживання речень зі сполучником «а»; вправляти в умінні утворювати від звуконаслідувальних слів дієслова; вправляти у вимові звуків (г), (г’); навчати утворювати іменники – назви дитинчат птахів; учити складати описові розповіді про птахів; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.

Матеріал. Зображення птахів місцевості – голуб, горобець, ластівка, ворона, сорока.











Заняття 2. Ліплення
Тема. Весняна казка
Мета. Поглиблювати знання дітей про навколишній світ весняної природи, розмаїття світу комах; закріплювати вміння правильно називати комах, особливості їх існування; учити використовувати знайомі прийоми ліплення та передавання вибраного образу комахи (за власним задумом); закріплювати навички роботи з пластиліном – скочування, розкочування, розплющування, відривання, поєднання; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес ліплення з грою; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з ліплення, бажання створювати поробку власноруч.
Матеріал. Іграшка метелик, малюнки комах, пластилін, стеки, дощечки, імпровізована зелена галявина.




28.04.2020. Вівторок

Заняття 1. Математика

Тема. На жвавім перехресті

Мета. Удосконалювати навички просторової орієнтації; уточнити уявлення малят про напрямки руху; сприяти засвоєнню понять «праворуч», «ліворуч», «зліва направо», «справа на ліво»; виховувати спостережливість.

Матеріал. Сюжетний малюнок, який зображує міське перехрестя, яким рухається транспорт, картинка або макет світлофора, картки з цифрами 1-5, іграшкові машинки, аудіоапаратура, аркуші для розфарбовування, кольорові олівці.
   



27.04.2020. Понеділок

Заняття 1. Дитина в довкіллі

Тема. Праця дорослих навесні

Мета. Збагачувати знання дітей про роботу дорослих навесні; розвивати пізнавальний інтерес;  закріплювати знання про професії садівника, городника, квітникаря; розвивати вміння класифікувати групи предметів – насіння квітів, овочів, знаряддя праці для саду, городу, клумби; привернути увагу до рук людини – працьовиті, невтомні; закріплювати уявлення про весняні зміни в природі та весняні роботи; виховувати повагу до людей різних професій, бажання брати посильну участь у праці, дбайливе ставлення до її результатів.

Матеріал. Посилка із пакетиками насіння квітів та овочів; предметні картинки із зображенням овочів, фруктів, садових квітів; картки із зображенням різних інструментів (для роботи на городі, в саду, на клумбі).









 

 24.04.2020 П’ятниця


Заняття 1. Аплікація

Тема. У гаю метелики наче квіти

Мета. Ознайомити з розмаїттям кольорів у навколишньому світі під час спостереження за метеликами; навчати створювати симетричне зображення метелика – складаючи папір навпіл та вирізаючи половину зображення; продовжувати навчати прийому аплікації – обривання різнокольорових смужок паперу для оздоблення виробу; закріплювати просторове відношення «вище», «нижче», «праворуч», «ліворуч»; розвивати вміння розрізняти поняття «форма», «колір»; розвивати дрібну моторику, творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку естетичного смаку, самостійності у виконанні роботи; виховувати цікавість до занять з аплікації.
Матеріал.
Лялька Марічка, іграшки-метелики, ½ аркуша паперу, шаблони половинки контуру метелика, олівці, кольорові смужки для оздоблення крил метелика, клей, серветки.



Заняття 2. Художня література
Тема. Читання оповідання В. Сухомлинського «Весняний вітер» та слухання вірша Л. Глібова «Веснянка"
Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей з прозовими  та віршованими художніми творами; підтримувати бажання спостерігати за весняними змінами; учити будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати любов до рідної природи.
Матеріал. Сюжетні картинки
 

23.04.2020 Четвер

Заняття 1. Народознавство

Тема. Віночок український у райдужній красі

Мета. Закріпити та розширити знання дітей про державні та народні символи України, про український віночок як елемент українського костюму, про значення квітів, кольорів стрічок у віночку.

Збагатити словник дітей словами - назвами одягу: крайка, корсетка, плахта, жупан, шаровари. Розвивати зв’язне мовлення, вміння утворювати зменшено-пестливі слова, стимулювати до вживання прислів’їв, відповідати на запитання вихователя повними реченнями.
Розвивати вміння дітей рухатись ритмічно, співвідносити рухи з характером музики під час українських рухливих ігор. Сприяти духовно-моральному розвитку дітей, прищеплювати любов до України через ознайомлення з національними культурними надбаннями.
Виховувати любов до України, розвивати інтерес до народних оберегів.
Обладнання та матеріали. Наочний матеріал «Державні і народні символи України», конверти з пазлами, ляльки: українець і українка, дидактична гра «Підбери одяг для ляльки», квіти для віночка:мак,волошка,ромашка,соняшник, незабудка і стрічки (на магнітах), загадки про квіти, емблеми – віночок, пісня «Про Україну», музичний супровід психогімнастики «Квіточки», народних рухливих ігор: «Віночок», «Стрічка до стрічки».

Заняття 2. Малювання

Тема. Малювання-фантазування за задумом

Мета. Продовжувати вчити дітей малювати фантазійні образи, ініціювати самостійний пошук оригінального (несправжнього). Пригадати нетрадиційні техніки (малювання пальчиками, долоньками, накладання різними предметами, плямографія). Виховувати творчість, самостійність, упевненість, ініціативу.

Матеріал. Фарби, пензлі, серветки вологі, баночка з водою, тички, соломинки, фартушки.

      22.04.2020 Середа







Заняття 1. Розвиток мови
Тема. Ой настала вже весна
Мета. Розширювати уявлення дітей про весну, її ознаки; стимулювати вживання речень з однорідними членами; розвивати словесно-логічне мислення; збагачувати словниковий запас за темою; активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки; продовжувати вчити добирати риму до слів; вправляти у встановленні послідовності звуків у слові; виховувати спостережливість, уважність, позитивне емоційне ставлення до явищ природи навесні, інтерес до художніх творів.
Матеріал. Ластівка, сюжетний малюнок весни  та предметних малюнків – ознак весни, м’яч.

Заняття 2. Ліплення
Тема. Квітуча гілочка бузку
Мета. учити прийому ліплення — квітучої гілочки бузку на аркуші паперу; закріплювати навички роботи з пластиліном — скочування, розкочування, розплющування, відривання, поєднання; розвивати допитливість; виховувати естетичні почуття.
Матеріал. Аркуш паперу – фон, пластилін, дощечки, стеки, серветки, зразок.





21.04.2020. Вівторок
Заняття 1. Математика
Тема. Про дівчаток-подружок
Мета. Навчати дітей елементарно орієнтуватися в просторі; формувати вміння визначати місце знаходження заданого предмету; сприяти засвоєнню понять «між», «по-середині», «усередині», «поза» тощо; розвивати логічне мислення.
Матеріал. Три ляльки, картка із сюжетними малюнками та віршованим коментарем, дитячі іграшки (п’ять предметів), ширма, штучні квіти, аудіоапаратура.

17.04.2020 П’ятниця
Заняття 1. Аплікація
Тема. Писанка до Великодня
Мета. Продовжувати збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати у дітей бажання виготовити тематичну листівку для батьків на картоні з наклеюванням симетричної витинанки, писанки з використанням світлих, радісних тонів; формувати вміння працювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи аплікацію; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності.  
Матеріал. Лялька в українському одязі, кошик з паскою, крашанками та писанками, український рушник, паперові площинні яйця, тоновані в різні пастельні тони, зразки візерунків, патички, серветки.  

   https://youtu.be/jYydveiDR0I




Заняття 2. Художня література

Тема. Читання оповідання В. Сухомлинського «Петрик, собака та кошеня» та слухання вірша М. Підгірянки «Працьовита дівчинка"

Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей з прозовими та віршованими художніми творами; підтримувати бажання спілкуватися одне з одним, з дорослим, слухати й розуміти запитання; учити будувати відповіді на поставлене запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, увагу,пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати дружні взаємини, цікавість до всього, що оточує, інтерес до художніх творів.

Матеріал. Ляльки.



 



16.04.2020. Четвер
Заняття 1. Валеологія
Тема. Наша кров
Мета. Дати дітям поняття, що весь організм пронизаний тисячами маленьких і великих кровоносних судин. Пояснити, що в них тече кров, - рідина, без якої організм не зміг би існувати. За допомогою ілюстрацій показати дітям, що кровоносні судини, розходячись по організму, утворюють мережу, створену з дрібних судин. Кровоносні судини знаходяться в усіх органах тіла.
Матеріал. Ілюстрації із зображенням кровоносної системи, макет серця. 
Заняття 2. Малювання
Тема. Великодні писанки – диво з див.
Мета. Збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати бажання оздоблювати великоднє яйце – писанку; учити ритмічно наносити  візерунок (крапки, лінії, кільця) на тло предмета (яйце) у нетрадиційний прийом малювання – прийом тампонування патичком; формувати вміння малювати по обмеженій поверхні, рівномірно розташовуючи різнокольорові крапки; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення, сприяти розвитку самостійності, зосередженості, виховувати інтерес до образотворчої діяльності, бажання малювати.
Матеріал. Лялька в українському одязі, кошик з паскою, крашанками та писанками, український рушник, паперові площинні яйця, тоновані у різні пастельні тони, фарби, зразки візерунків, патички, серветки.



15. 04. 2020. Середа
Заняття 1. Розвиток мови

Тема. Я – хлопчик, я – дівчинка
Мета. Підтримувати у дітей прояви самоусвідомлення (знання свого імені, статі); учити називати імена людей в орудному відмінку, утворювати присвійні прикметники від імен людей; стимулювати вживання речень зі сполучником «а»; учити складати порівняльний опис двох іграшок, ставити запитання дітям.
Матеріал: лялька Петрушка, мотрійка, ляльки, сюжетні малюнки дітей, іграшки.

Заняття 2. Ліплення
Тема. Даруємо Писанки
Мета. Збагачувати досвід дітей знаннями про звичаї та традиції українського народу – святкування свята Великодня; викликати у дітей бажання виліпити яйце, оздоблювати великоднє яйце – писанку або крашанку; учити ритмічно наносити візерунок (крапки, лінії, кільця) на тло предмета (яйце); формувати вміння рівномірно розташовуючи різнокольорові крапки або інші елементи візерунку; закріплювати знання кольорів; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, зосередженості; виховувати інтерес до образотворчої діяльності, бажання творити власноруч
Матеріал. Лялька в українському одязі, кошик з паскою, крашанками та писанками, український рушник, пластилін, стеки, дощечки-підкладки, зразки візерунків на овалах-яйцях, серветки.

14.04.2020. Вівторок

Заняття 1. Математика

Тема. Наш калейдоскоп.
Мета. Повторити та закріпити вивчений матеріал про площинні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, чотирикутник), вправляти дітей у серіації предметів за формою; формувати вміння складати візерунки зі знайомих геометричних фігур; сприяти розвитку різних видів уваги.
Матеріал. Іграшковий калейдоскоп, демонстраційні зображення вивчених площинних геометричних фігур; набори для гри «Геометричне лото», геометричні фігурки, вирізані з кольорового картону або пластику, два іграшкових кошики, торбинка із непрозорої тканини, пластмасові фігурки різних геометричних форм; картинка, що зображує Попелюшку, картки з ілюстраціями та віршованим текстом. Заняття 2. Музиказа планом музкерівника


13.04.2020. Понеділок

Заняття 1. Природа

Тема. Верба – народний символ України.
Мета. Уточнювати й розширювати знання дітей про прикмети весни; учити розуміти та сприймати красу весняної природи, захоплюватися нею; закріплювати знання про народний символ України – вербу; сприяти розвитку допитливості, спостережливості, пізнавального інтересу до навколишнього світу; продовжити формувати основи екологічно доцільної поведінки; заохочувати рухову активність; підтримувати бажання разом гратися в рухливі народні ігри; виховувати дбайливе ставлення до живого довкілля.
Матеріал. М’яч, вербові гілочки з квітами-котиками, вербові гілочки без квіточок.

 

10.04.2020. П’ятниця

Заняття1. Аплікація

Тема. Пролісок

Мета. Закріпити навички вирізування предметів різних форм, вміння красиво розташовувати на аркуші паперу; викликати інтерес до пробудження весняної природи,  дати уявлення про первоцвіти; розвивати вміння складати цілісну картину з частин; виховувати дбайливе ставлення до квітів.

Матеріал. кольоровий папір, ножиці, клей, клейонка, серветка.

Заняття2. Художня література

Тема. Читання вірша А. Костецького «Батьківщина» та оповідання А. М’ястківського «Наш рід».

Мета. Ознайомити дітей з художніми творами; учити уважно слухати і розуміти зміст прозового та віршованого творів; формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності, уяву, фантазію, мислення; виховувати повагу та любов до рідного краю.

Матеріал. Іграшки – ляльки в українських костюмах, ілюстрації.

09.04.2020. Четвер.

Заняття 1. Народознавство

Тема. Великдень

Мета. Формувати у малюків переконання через відродження національних звичаїв, обрядів; ознайомити зі скарбницею усної поетичної творчості; підтримувати бажання вчити і співати українські народні пісні, грати в народні ігри, бути дружними і дбайливими.

Матеріал. Магнітофон, кошик з писанками, малюнки із зображенням курочки, собачки, козлика, котика, біле яйце, стіл, на якому паска, свічка, яйця, хустинка, велике біле яйце з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=syDRLaBGhQI&feature=youtu.be

Заняття 2. Малювання

Тема. Весняні фантазії крапельки

Мета. Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності; ознайомити з нетрадиційною технікою малювання – плямографією; формувати емоційну та зорову чутливість, здатність захоплюватися, дивуватися, радіти розмаїттю барв; розвивати фантазію, уяву, асоціативну пам’ять; стимулювати уяву, творчу ініціативу; підтримувати прагнення створювати нові образи, передаючи їх настрій – радості чи суму; виховувати спостережливість, естетичну насолоду від малювання, акуратність під час роботи.

Матеріал. Гість – Художник, малюнок «Дивний візерунок»; аркуші паперу; фарби.

https://www.youtube.com/watch?v=TcWYm7fIb-0&feature=youtu.be

08.04.2020. Середа.

Заняття 1. Розвиток мови

Тема. Я – українець!

Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про свою приналежність до української національності; учити називати вулицю, де живе дитина; вправляти у вживанні слів-назв предметів українського національного одягу; вправляти у промовлянні чистомовки; закріплювати вміння правильно утворювати множину у родовому відмінку; учити встановлювати послідовність звуків у слові, визначати їх кількість за допомогою нейтральних фішок; виховувати любов до своєї Батьківщини.

Матеріал. Ляльки Оленка та Тарасик в українському вбранні.

https://www.youtube.com/watch?v=OoCECorpbsg&feature=youtu.be


Заняття 2. Ліплення

Тема. Мишка

Мета. Формувати у дітей навички в ліпленні схожість і характерні особливості мишки; закріплювати  прийоми створення овальної форми; скочування невеликих кульок і сплющувати їх, розкочування і приєднання частин. Виховувати інтерес до ліплення, посидючість, самостійність, акуратність.

Матеріал. Пластилін, серветка, дощечка, іграшка мишки.

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&feature=youtu.be

07.04.2020. Вівторок

Заняття1. Математика.

Тема. Чотирикутник.

Мета. Ознайомити малюків із геометричною фігурою чотирикутником; формувати уявлення про спільне та відмінне між чотирикутником та квадратом; навчати дітей розрізняти, розпізнавати чотирикутник серед інших знайомих фігур та в предметному довкіллі; розвивати спостережливість та увагу.

Матеріал. Зображення квадрата, трикутника та чотирикутників зі сторонами різної довжини; книжка великого формату; мотузка або шматок дроту; різні предмети чотирикутної форми; дитячий будівельний конструктор.

https://www.youtube.com/watch?v=lLwg35G9NPc&feature=youtu.be

Заняття 2. Музика

За планом музичного керівника.

06.04.2020. Понеділок

Заняття 1. Дитина в довкіллі

Тема. Природа Крсмосу

Мета. Формувати у дітей елементарне уявлення про природу Космосу, вивчення людьми природи Космосу, професію космонавта; поглиблювати знання про Землю, Сонце, Місяць; учити відгадувати загадки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до загадкової та таємничої природи Космос; виховувати патріотичні почуття.

Матеріал. Плакат «Карта світу», предметні картинки із зображенням космонавтів, фішки-зірочки для гри.

https://www.youtube.com/watch?v=-Yw_tO3kgXU&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=lToqcZYewlg&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=s8-7-Xwg1JY&feature=youtuhttps://www.youtube.com/watch?v=0fxyl8blrN0&feature=share&app=desktop

03.04.2020. П’ятниця

Заняття 1. Аплікація

Тема. Зайчик

Мета. Продовжувати вчити малюків розрізати аркуш паперу на тоненькі смужки; робити об’ємну аплікацію; виконувати роботу послідовно; правильно користуватися ножицями, клеєм; розвивати розуміння і розрізнення понять «колір», «форма». Розвивати дрібну моторику, творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення, зосередженість ; сприяти розвитку самостійності, бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал. Кольоровий папір, ножиці, клей, серветки, фломастер для домальовок, зразок.

https://www.youtube.com/watch?v=sMg1zcvUaNI&feature=youtu.be

Заняття 2. Художня література

Тема. Читання оповідання В. О. Сухомлинського «Сьома дочка» та вірша Н. Чемерис «Що таке сім’я?»

Мета. Ознайомити дітей з оповіданням В. Сухомлинського та віршем Н. Чемерис; учити розуміти зміст прозового та віршованого художніх творів, емоційно сприймати зміст оповідання; розвивати вміння запам’ятовувати послідовність дій, відтворювати зміст оповідання за запитаннями вихователя; розвивати уяву, фантазію, мислення; формувати вміння давати етично-моральні оцінки та судження діям героїв твору за їх вчинки; виховувати любов до матусі, повагу до маминої праці. 

Матеріал. Сюжетні малюнки.

02.04.2020. Четвер

Заняття 1. Валеологія

Тема. Серце б’ється – людина живе.

Мета. Ознайомити дітей з зовнішнім виглядом і будовою серця. Розповісти про безперервну роботу серця, чому його називають насосом. Дати поняття про необхідність тренування серця, щоб воно стало міцним і довго слугувало людині. Тренувати серце за допомогою фізичних вправ.

Матеріал. Макет серця, ілюстрації із зображенням серця, відеоролик «Як працює серце»


Заняття 2. Малювання

Тема. Якби я був космонавтом

Мета. Продовжувати ознайомлювати дітей з Космосом як простором, що існує за межами планети Земля; розширювати знання про професію космонавта, про зірки та сузір’я; викликати інтерес до створення предметів за допомогою геометричних фігур; продовжувати вправляти у вмінні розміщувати зображення по всій поверхні аркуша; закріплювати знання про геометричні форми, кольори, про орієнтування в просторі; розвивати дрібну моторику, пам’ять, творчу уяву, уміння зображувати предмет у русі; спонукати до активного пізнання природи Космосу; викликати захоплення професією космонавта.

Матеріал. Лялька Тарасик, гуаш, пензлі, баночки з водою, серветки для просушування пензлів, штамп із сирої картоплі, набір геометричних фігур, зображення сузір’їв та набори різнокольорових зірок, альбомний аркуш, тонований в темний колір неба.

01.04.2020. Середа

Заняття 1. Розвиток мови

Тема. Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам’яті

“Що ти почув?”

Дитина тихо сидить в кімнаті. Запропонуйте заплющити очі й послухати вулицю. Через деякий час дозвольте розплющити очі, та розпитайте дитину про її враження. Можливо вона почула гудок машини або сміх дітей, можливо – голос пташки чи ваше дихання і т.д.

“Де плескали в долоні?”

Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки вона почула сплеск.

“Вгадай, хто покликав”

В цій грі беруть участь не менше 3 дітей або членів сім’ї. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Хто-небудь з іших гравців повинен покликати її. Дитина відгадує, хто саме її покликав.

“Доручення”

Дитина сидить на відстані 5-6 м від дорослого . У вас на столі покладені різні іграшки. Ви чітко, середньої сили голосом звертається до дитини: “Візьми м’ячик і поклади його на килим” або: “Візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже тихим голосом.

“Луна”

Дитина тихо сидить на ігровому майданчику чи в кімнаті. Ви пропонуєте їй слухати уважно, та повторювати за вами слово. Важливо навчити дитину вслуховуватися в звучання слів, тому намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного: насамперед добирати слова, не схожі за звуковим складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням, але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там, син, лин).

“Запам’ятай слова”

На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки. Ви пропонуєте дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).

“Слухаємо музику”

Дуже велике значення для розвитку слухового сприймання має слухання музики. Тому рекомендується проводити , так звані, музичні хвилинки. Під час них ви пропонуєте дитині сісти або лягти на килим, бажано з заплющеними очима, що допомагає розслабитися і не реагувати на зорові подразники, а зосередити свою увагу на джерело звуку.

“Що звучало – розкажемо, як звучало – покажемо"

Мета гри – навчити визначати джерело звуку, розвивати слухову увагу, пам’ять.  Спочатку  пропонуємо  прослухати,  розпізнати та запам’ятати такі звуки: шелест аркушів книги, клацання ключів, м’яча, дзюрчання води, що ллється. Потім дорослий знов створює ті ж самі звуки, стоячи за екра­ном, а дитина називає, який предмет звучав, та самостійно відтворює аналогіч­ний звук, використовуючи потрібні предмети.

“Тихо-гучно”

Навчаємо визначати силу звучання  іграшкових фортепіано, барабана, сопілки, бубна.

Дорослий грає на лялькових інструментах спочатку тихо, потім гучно. Дитина слухає уважно, та, за завданням дорослого, створює самостійно на заданому інструменті тихий, або гучний звук.

“Хто як розмовляє”

Формуємо вміння визначати джерело звуків, розвиваємо слухову увагу, слухову пам’ять, навчаємо звуконаслідувати голоси тварин.

«Гуси стали ґелґотати

По-гусиному кричати: «га-га-га».

Кошенята замурчали: «мур-мур-мур».

Горобці зацвірінчали: «цвінь-цвірінь!».

Коні заіржали: «і-гі-гі!».

Жабенята квакали: «ква-ква-ква».

Каченята крякали: «кря-кря-кря»

Солов’ї висвистували: «ф’ю-ф’ю-ф’ю!»

Після прочитання вірша «розмовляємо» з дитиною мовою тварин.


Заняття 2. Ліплення

 Тема. Тарілочка для інопланетян.

 Мета. продовжувати ознайомлювати дітей з Космосом як простором, що існує за межами планети Земля. викликати інтерес до створення предметів за допомогою пластиліну та природних матеріалів.  

Матеріал. Зразок, пластилін на вибір, дощечки, стеки, зубочистки  або сірники, зображення інопланетян  та їх літаючих апаратів.





31.03.2020. Вівторок

Заняття 1. Математика

Тема. Трикутник

Мета. Ознайомити дітей із площинною геометричною фігурою трикутником; навчати  малят розрізняти трикутники, знаходити їх серед інших геометричних фігур та порівнювати між  собою за різними ознаками; розвивати пізнавальну активність.

Матеріал. Демонстраційні зображення круга, квадрата і трикутника; малюнок із зображеннями, що мають трикутну форму, трикутна коробка з картонними трикутниками різної величини та кольору; картки із цифрами 1-5; аркуші для розфарбовування із зображенням трикутників; кольорові олівці або фломастери.


Заняття 2. Музика

За планом музичного керівника

30.03.2020. Понеділок

Заняття 1. Природа

Тема. На гостині у Лісовичка

Мета. Збагачувати уявлення дітей про характерні особливості сезонних змін у природі; ознайомити зі змінами в житті тварин навесні - зміна кольору та щільності хутра тварин, поява потомства; розвивати вміння орієнтуватися в рослинному і тваринному світі;формувати вміння встановлювати природний ланцюжок; активізувати словниковий запас; розвивати інтерес до розмаїття світу в природі, логічне мислення, пам'ять, уяву; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Матеріал: малюнки диких тварин, м'яч, конверти з паперовими геометричними фігурами для вправи "Склади тварину", предметні картки за темою "Дикі тварини", набір предметних карток із зображенням дорослих диких тварин та їх дитинчат.









Контрольні заняття з розвитку мовлення та математики













Зміцнення імунітету у дітей, основні види

Всі без винятку батьки повинні знати, як підвищити імунітет дитині. Методи зміцнення захисних сил малюка спрямовані на те, щоб маленька людина підлягала якомога меншій небезпеці захворіти на інфекційні захворювання.

Щоб донести важливість зміцнення імунітету у дітей, перефразуємо доктора Спока. Відомий педіатр вважав, що вихованням дітей треба займатись з самого народження, бо якщо почати на 10-20 день – це означає спізнитись на 10-20 днів. Те саме правило стосується і зміцнення імунітету дитини, яким потрібно займатись з моменту появи малюка на світ. Іноді педіатри спостерігають інші крайнощі: батьки всерйоз заклопотані лише тим, як укріпити імунітет дитини до року. На їхню думку, цього достатньо, аби закласти міцний імунітет ледь не на все життя. Насправді захисні властивості маленького організму необхідно тримати під контролем постійно.
Зміцнення імунітету – система заходів, спрямованих на те, щоб природні захисні сили організму малюка не лише підтримувались на необхідному рівні, але й поступово зростали. Імунітет дитини до статевого дозрівання забезпечує бар’єр для хвороботворних бактерій, поки маленький організм не окріпне.
Суть зміцнення імунітету полягає ще й в тому, що попередити інфекційне захворювання у малюків значно простіше, аніж потім позбавлятися від нього. Але якщо ваша дитина вже перехворіла (при цьому лікувалась протимікробними препаратами), це не означає, що імунітет до збудника виробився автоматично на довгі роки. Що давати дитині для зміцнення імунітету після прийому антибіотиків – підкаже педіатр.

Як підвищити імунітет у дитини

Перш ніж розпочати системне та регулярне зміцнення організму вашого сина чи доньки, в обов’язковому порядку порадьтесь з дитячим лікарем. Якщо у дитини спостерігається якесь захворювання, то окремі методи зміцнення організму їй протипоказані (наприклад, при грипозному стані не рекомендуються такі методи, як фізична активність, контрастний душ та купання).
Система дій для зміцнення імунітету у дитини складається з таких пунктів:
  • прийом вітамінів;
  • загартовування;
  • правильне харчування;
  • фізична активність.

Прийом вітамінів

Практично всі батьки добре знають про те, наскільки важливе застосування вітамінів для росту дитини. Те саме стосується підтримки організму цими корисними речовинами при статевому дозріванні. Також тата і мами добре знають, чи потрібно дітям приймати вітаміни для пам’яті. А ось імунозміцнювальні властивості вітамінів застосовують не на повну силу – хоча вони можуть творити справжні дива. Навіть звичайні яблука, які ви регулярно даєте дитині, в майбутньому вбережуть її від тяжких інфекційних захворювань. А що вже говорити про комплексну вітамінотерапію!
Вітамінна підтримка імунної системи – це прийом:
  • натуральних вітамінів (не лише в складі овочів, фруктів, ягід, але й зернових, бобових, м’яса, риби і так далі);
  • вітамінокомплексів, які можна придбати у будь-якій аптеці.
Прийом вітамінів у натуральному вигляді жодних обмежень не має («передозування» яблук чи лимонів – це нонсенс). А ось перш ніж купувати у аптеці вітамінокомплекси, ви повинні проконсультуватись з педіатром, щоб він порадив, які вітаміни можна давати дітям для підняття імунітету.

Загартовування

Загартовування – це дія на організм звичайних фізметодів, в результаті чого імунна система стає міцнішою (зокрема, клітинний та гуморальний види імунітету). Найпоширеніші методи загартовування дітей – це:
  • повітряні ванни (перебування дитини з оголеними шкірними покривами на відкритому повітрі);
  • сонячні ванни (дія сонячних променів на непокриті шкірні покриви дитини);
  • водні процедури (обливання, обтирання, купання);
  • чергування низьких та високих (відносно температурного режиму тіла) температур (контрастний душ).
Задаючи собі питання, з чого розпочати загартування дитини, орієнтуйтесь також на те, які процедури їй подобаються, а які ні. Якщо дитина полюбляє купатися в річці – з цього й починайте, а потім можна буде ненав’язливо розширити діапазон процедур.
Найголовніші принципи загартовування дітей раннього віку – це поміркованість і обережність в будь-якому із використовуваних методів. Також важливе регулярне спостереження у педіатра. Загартовування дітей в дитячому садку повинно проводитись під контролем медичного персоналу і з відома батьків. Впродовж того, як дитина підростає, діапазон процедур поступово розширюють (за принципом «повільно, але впевнено»). Але загартовування дітей дошкільного віку не мусить залучати надто радикальні методи – наприклад, той самий контрастний душ краще замінити обливанням водою кімнатної температури.

Харчування

Правильне харчування – запорука міцного імунітету. Раціон дитини повинен містити страви із збалансованим співвідношенням білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин – без них імунна система не здатна стати повноцінним захисним бар’єром. Іноді тата і мами не можуть зрозуміти, як підняти імунітет дитині, яка часто хворіє. Хоча у цьому разі слабкою ланкою може виявитись саме незбалансоване харчування.
За рахунок правильного харчування підтримується і необхідний рівень вітамінів, які потрібні для роботи імунної системи (про що ми вже згадували вище).

Фізична активність

Насамперед регулярна фізична активність забезпечує організму налагоджений кровообіг, без якого імунна система не може отримати для своєї роботи необхідні речовини і позбуватись від «відходів» в процесі своєї життєдіяльності.
Для зміцнення імунітету вітається будь-яка посильна для дитини фізична активність:
  • ранкова зарядка;
  • короткочасні вправи, які повинні регулярно проводитись впродовж всього денного часу дитини;
  • заняття в спортивних секціях (особливо добре зміцнюють імунітет біг, плавання, а взимку – лижний спорт, зокрема, пробіжки на лижах по рівнині).

Одяг дітей взимку: поради

  • Почнемо з того, що дитину не можна одягати в одяг «на виріст». Всі речі повинні бути в точності за його розміром. На кожен вік припадають свої особливості, чим молодша дитина, тим тепліше потрібно його одягати.
  • Ніяких подвійних сорочок, штанів і іншого. Малюкові повинно бути тепло, але не важко. В іншому випадку, він просто почне потіти, а потім переохолоджуватиметься. І здрастуй, застуда!
  • Одяг повинен бути вільним, але не надто просторою, щоб під неї не потрапляв холодне повітря або вітер.
  • Ніжній шкірі дозволить дихати і збереже її тепло фланелевою, лляне або байкову натуральне білизну.
  • Хороший варіант - термобілизна. Однак пам'ятайте, що його матеріал складається з суміші вовни і синтетики, а тому не підійде, якщо у дитини є алергія на шерсть.
  • Ніколи не закривайте рот малюкові шарфом. Якщо його носик чи не забитий, то він буде вільно ним дихати, не відкриваючи рот. Коли ніс закладений, дитина дихає ротом і зволожує тканину, а це вже загрожує. Ще перед прогулянкою зверніть увагу на носове дихання свого чада і запасіться носовою хусткою.
  • Якщо мама занадто сильно закутує шию малюка, значить, вона не знає, як правильно одягати дитину взимку. На шиї проходять великі артерії та вени, вони розширюються ще більше від надмірного тепла. У цей час посилюється приплив крові до голови, тим більше, якщо на ній тепла шапка. У результаті виходить дисбаланс температур, який спричиняє негативні наслідки.
  • Який матеріал краще
  • Гусячий пух. Для суворих холодних зим прекрасно підійде гусячий пух. Якщо ж зима у ваших місцях не така вже страшна, а ви вже придбали комбінезон на гусячому пуху, не поспішайте засмучуватися. Просто не надягайте під нього занадто багато одягу, по типу додаткової вовняний кофти в мінус 4. Прати пухові речі не дуже зручно, так як вони починають збиватися в грудки, а розбивати їх доводиться вручну.
  • Овчина. Це не алергенний матеріал, але його недолік в тому, що він дуже важкий. Якщо малюк дуже рухливий, то краще купувати для нього конверт на овчині, а не комбінезон.
  • Синтепон. Практичний і щодо недорогий утеплювач - це синтепон. Його недолік в тому, що він стає тоншою після кожного прання і починає злежуватися. Він підходить під температуру не нижче 10 градусів, тобто для відносно теплих зим.
  • Холофайбер. Раніше цей матеріал використовувався тільки для одягу, призначеного для зимових видів спорту. Він витримує зими з температурою до мінус 25 градусів. Стирається просто відмінно. До всього іншого, холофайбер добре дихає і не вбирає в себе вологу.
  • Тинсулейт. Цей матеріал більше призначений для гірськолижного одягу. Щодо збереження тепла його можна прирівняти до пуху. Недолік в ціні, так як стоять такі теплі речі не дешево. Її виробники - шведські та фінські фірми, які знаходяться на півночі, там, де зими особливо суворі. Цей одяг легко зможе витримати температуру до мінус 40 градусів. Такі речі дуже легкі і практичні, вони ідеально підходять для бігаючих рухливих хлопців.
  • Мембрана. Одяг на мембрані не пропускає вологу і є морозостійкої. Речі на мембрані можна вільно носити в мінус 30. Якщо ж дитина ще зовсім маленький і гуляє в колясці, то цей тип матеріалу не для нього. Такий одяг створена для активних хлопців, так само вона хороша і на гірськолижному курорті. Якщо на вулиці мінус 15, то можна надягати на дитину мембрану без утеплювача, інакше він дуже замерзне.


Тема. Чарівні квіти Петриківки


Мета: продовжувати  знайомити дітей з петриківським розписом;

навчати малювати на папері візерунки із рослинних елементів за мотивами петриківського розпису; передавати його характерні особливості: «цибулька», калина. Вправляти дітей у виконанні основних мазків різними способами (пензлем та пальчиком); прилучати до традицій українського мистецтва; розвивати мислення, креативність, допитливість; виховувати охайність, інтерес до народних традицій, до розпису. Розміщувати візерунок так, щоб він підкреслював круглу форму. Закріпити знання дітей про петриківський розпис, кольори гами (тепла і холодна), про правильне композиційне розміщення. Закріпити технічні прийоми: малювання всією шириною пензля та кінчиком; малювання перехідним мазком та пальчиком. Розвивати окомір, чуття композиції, естетичний смак. Виховувати національну свідомість, любов до прекрасного на базі створення сприятливих емоційних умов при ознайомленні дітей з народним мистецтвом Петриківки.

Матеріали: вироби петриківського декоративно-прикладного мистецтва, таблиці зі зразками елементів візерунків різних видів розпису, ілюстрації, фарби, палітри, пензлики,стакани з водою, вологі серветки, папір, зразок, яйце.
Хід заняття
1.     Психогімнастика
-         Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Вітаємо всіх у садочку прекрасному.
Вліво – вправо обернемось,
Один одному всміхнемось.

2.     Сьогодні на занятті ми будемо говорити про таке декоративно-прикладне мистецтво як Петриківський розпис. Але чому ж його називають саме петриківським, а не васильківським чи володимирівським?
-         Так, тому що виник цей розпис в селі Петриківка.  Колись давно в цьому селі жили сумні люди і не було радості в їхньому житті. Аж якось  завітала до них в гості дівчинка Оленка. Подивилась вона навкруги, взяла фарби і намалювала на стіні хати яскравий орнамент із квітів. Схожі квіти, але меншого розміру з’явилися навколо печі, біля вікон, над дверима. Потім Оленка взялася за скриню. На ній теж розквітли червоні квіти. Скриня стала виглядати багато, вишукано.  Коли сумні люди повернулися додому з ярмарку, то не впізнали своєї хати – все було в казкових орнаментах. Тоді посміхнулися люди і вже ніколи не сумували.
-         А тепер давайте подивимось який орнамент малювала Оленка?
-         Чому дівчинка розмалювала помешкання?
-         Давайте пригадаємо ще раз як називається цей розпис?
-         Де він виник?

-         Дуже добре, а тепер давайте пограємо в гру.

Д. гра «Добери пару»
- Дітки, сьогодні я вам хочу запропонувати спробувати відтворити петриківські візерунки та стати справжніми петриківськими майстрами. Сідайте за столи та будьте уважними.
  Майстри Петриківки малюють без контуру, а ми з вами лише вчимося, отже будемо малювати по наміченому контурі. Окрім пензля, петриківські художники використовують стеблини, а ягоди малюють просто пальцем. Для розпису на папері використовують яєчний жовток, додаючи його до фарби. Називається така технологія розпису яєчна темпера.

Показ вихователя супроводжується розповіддю.
Показ вихователя супроводжується розповіддю.

Спочатку треба розвести потрібну фарбу з водою, нанести її на палітру і сюди ж додати яєчний жовток, усе перемішати. Фарба має нагадувати за густотою сметану.

Характерною особливістю всіх малюнків петриківських узорів є розміщення в його центрі трьох великих квіток. Зверніть увагу на зразок, розгляньте його.

Сьогодні ми з вами намалюємо гроно червоної калини, вже знайомим вам способом, малювання пальчиком, в ягодах намічений верх і низ грона. Не забуваємо користуватися серветкою. Далі приступаємо до малювання квітів, першу - ми будемо малювати пензликом, використовуючи елемент «зернятко».

"Зернятко" - це простий мазок, профіль якого залежить від пензлика. Він є одним з основних елементів петриківського розпису, з допомогою якого створюються всі орнаментальні мотиви.

Вздовж лінії, проведеної олівцем, пензликом наносимо мазки - "зернятка". Тримати пензлик треба так, щоб вусик "зернятка" був перпендикулярний до лінії. При цьому корпусом пензлика натискують так, щоб мазок мав форму краплі води. Повторюючи мазок багато разів, треба намагатися отримати однакову відстань між мазками.

Дві наступні квітки малюємо пальчиком. Починаючи зверху, щільно притиснути палець до паперу і спускаючи вниз послабити, зверху яскравіше і видніше контури, а внизу вийде слабкіше колір. Так само і заповнюємо середину цих квітів, пелюстки вийдуть коротші.

Середину першого квітки зафарбовуємо яскравим кольором, я зафарбувала жовтим.

А листочки домалюємо на наступному заняття, я вас познайомлю з «перехідним мазком»

Фізкультхвилинка.
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

Самостійна робота дітей

Аналіз дитячих робіт

Підсумок заняття 
  










                 

Відкритий показ: "Народознавство як засіб духовно-морального виховання, або Дерево мого роду"


Тема: День народження Софійки

Мета: Вчити дітей спілкуватися, працювати у стилі файларт при виготовленні вітальних листівок. Сприяти розвитку комунікативних здібностей, розширенню словникового запасу дошкільників. Формувати уявлення дітей про відзначення свят, зокрема дня народження; культуру спілкування з однолітками і дорослими. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам'ять. Виховувати емоційно-позитивне ставлення дітей до спілкування через посередника – вихователя; любов і повагу до друзів, дорослих та своєї родини.

Обладнання, матеріали: шаблони листівок, розрізні картинки, музичний супровід,  дидактичні ігри: «Святковий стіл», «Що за свято?», «Коровай», «Подарунок», «Склади з частин ціле».
Хід:
Психогімнастика «Доброго ранку»
Доброго ранку! Доброго ранку!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки, працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я !

-       Діти, сьогодні знову до нас у групу прийде Софійка. Я піду її зустріну (повертаються з лялькою-персоною).
     (слухаю, що говорить мені лялька на вухо).
-       Діти, Софійка дуже рада вас знову бачити. Вона скучила за вами, а ви пам’ятаєте Софійку?
-       Що ви запам’ятали про Софійку з нашої минулої зустрічі?
-       Яке у неї прізвище? (Ковальчук)
-       Скільки їй років? (4)
-       Звідки вона приїхала? (з Києва)
-       До кого? (до дідуся й бабусі)
-       Діти, Софійка каже, що в неї сьогодні день народження. Їй виповнюється 5 років. Софійка хоче з нами святкувати. Ось які різнокольорові ковпачки вона принесла. Давайте їх одягнемо (діти з допомогою вихователя одягають ковпачки).
-       Діти, а ви любите свята? Перед вами картинки із зображенням різних свят. 
Дидактична гра «Що за свято?» (Домалювати атрибут свята; робота біля мольберта з плівкою. Провести лінію до свята). (Зупиняємось на малюнку «День народження». Софія сидить за столом з готовим малюнком).
-       А ви знаєте що таке День народження? Вмощуйтесь зручніше і подивіться мультик «День народження».
-       Сподобався вам мультик? А тобі, Софійко?
-       Діти, Софійка каже, що в неї сьогодні День народження. Їй виповнюється 5 років. Софійка хоче з нами святкувати. Ось які різнокольорові ковпачки вона принесла. Давайте їх одягнемо (діти з допомогою вихователя одягають ковпачки)
-       Чому ви любите дні народження?
Діти: Тому що на дні народженні весело, можна грати у веселі ігри, є смачні частування, дарують подарунки.
-       Діти, а чим пригощають гостей на святі? Давайте  пограємо у гру «Святковий стіл».

У нас на дошці є предметні картинки із зображенням різних продуктів. Вам потрібно вибрати ті, якими пригощають на святкуванні дня народження та покласти їх на святковий стіл.
-       Молодці, діти, ви гарно накрили святковий стіл. Давайте для святкового столу на печемо калачів (пісня-гра, вихователь виконує рухи руками ляльки).
Калачі
Я печу, печу, печу
Діткам всім по калачу.
Маком я притрушу,
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь, калачі,
У натопленій печі!
Буду Соню, буду Нату
Калачами частувати.
Вихователь: спекли ми калачі. Пора поводити коровай навколо іменинниці – Софійки.

«Коровай»
Як на Софійчині іменини
Спекли ми коровай.
Ось такої висоти!
Піднімаємо руки вгору і показуємо, який же високий вийшов коровай.
Ось такої низини!
Опускаємо руки вниз і показуємо, де цей величезний коровай починається знизу.
Ось такої ширини!
Розходимося і розтягуємося по колу, максимально широко, щоб коровай зміг поміститися.
Ось такої вузини!
Зрозуміло, що такий величезний коровай просто не може бути вузьким.
Коровай,  коровай,
Кого хочеш вибирай!
Я люблю, звичайно, всіх,
Ну, а Русю (або будь-яке ім’я) – найбільше.

-       Подивіться, що це за коробка така красива? (відповіді дітей). Підготовлена коробка для подарунка. Скажіть, що можна подарувати на день народження? (відповіді дітей)
На дошці зображена коробка для подарунка.
-       Діти, щоб дізнатися, що дарують у таких красивих коробках на день народження, пограємо в гру «Склади з частин ціле».
(Діти складають цілі предмети,  і називають, що у кого вийшло).
-       Ми з вами побачили, як багато цікавого можна подарувати на день народження.
-       А що ж ми подаруємо Софійці?  Давайте їй намалюємо вітальну листівку.
-       Софійка, поки діти підготують тобі подарунок, переглянь цікаву книжечку.
(Діти сідають за столи. Вихователь пояснює, як за допомогою стилю файларт розфарбовувати квітку. Потім виконують пальчикову вправу).
Пальчикова гра «Квіточка»
Розкриваються тюльпани
Ось так! Ось так! (Долоньки стулити й розтулити)
А гойдаються тюльпани
Ось так! Ось так! (Похитати стуленими долоньками вліво-вправо 2р.)
 Робота дітей
Діти дарують листівки Софійці.
Гра «Салют імениннику»
Нашій іменинниці 5 років, тому плескати будемо саме 5 разів. Усі діти стають у коло. Всередину дитячого кола ставлю коробку з конфетті.  По команді ведучого діти плескають у долоні 5 раз, після цього швидко нагинаються набирають в руки конфетті, підкидають вгору зі словами «Салют!» І так можна покричати, підкидаючи кульки, пару хвилин. Звучить весела пісенька.

-       Діти, ви сьогодні гарно привітали Софійку з днем народження, намалювали чудові квіти в подарунок. Молодці.
-       Софійка говоре мені, що вона дуже задоволена подарунками та святкуваннями. У неї ще не було такого веселого дня народження. Вона вам вдячна. Софійці потрібно вже йти додому, так як на неї чекають гості. Вам Софійка принесла гостинці до чаю. Подякуйте і попрощайтеся. (Софійка йде).










Тема: заняття «Кольорові будиночки»

Мета: закріпити вміння дітей розрізняти та називати кольори (червоний,     
           жовтий, зелений, синій), кількісну лічбу в межах трьох. Оперувати 
           поняттями широкий – вузенький, великий – маленький, один – багато.  
           Удосконалювати знання про тварин та їх дитинчат. Стимулювати дітей
           супроводжувати свої дії словами. Координувати рухи під час гри з
           водою. Сприяти прагненню дітей проявити інтерес і турботливе
           ставлення до тварин. Розвивати логічне мислення, зосередженість,
           дрібну моторику рук, спритність. Виховувати позитивні емоції,
           природоохоронну свідомість, самостійність та охайність.
Матеріал: кольорові будиночки, відерце, пластмасові кульки, іграшки - кішка,
                   собачка, жабка, сачки, матеріали до дидактичних ігор, «купинки».

Хіл заняття:
Психогімнастика «Ясне сонечко»
«Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися».
-           Діти, подивіться, он стоять будиночки. Скільки їх? (багато)
-           Давайте порахуємо, скільки їх? (3).
-           Якого кольору перший будиночок? (жовтого).
-           Другий? (червоного).
-           Третій? (зеленого).
-           Хочете дізнатися хто там живе? Щоб дійти до першого (жовтого) будиночка потрібно виконати такі завдання:
Ø  Прикласти промінці сонечка прищепками відповідного кольору, щоб у нього і у нас покращився настрій;
Ø  Відібрати тваринкам їжу «хто що їсть»
(ділю дітей на 2 групи, кожна виконує своє завдання).
-           Молодці, виконали завдання. Зараз дізнаємось, хто тут живе. Послухайте загадку: «М’які лапки, а в лапках дряпки». Хто це? (киця)
-           Так, в цьому будиночку живе кішка.
-           В будиночку якого кольору живе кішка? (жовтого)
-           Вона якого розміру? (велика)
-           Як називають дитинчат кішки? (кошенята)
-           Яка киця на дотик? (м’якенька, пухнаста, тепленька)
Дидактична гра «Одягни кошенят»
-           Діти, давайте дізнаємось, хто живе у другому будиночку. До цього будиночка ми викладемо доріжку з великих «купинок» (в коробці лежать великі й маленькі «купинки», діти вибирають, порівнюють). Викладіть доріжку і обережно йдемо по них до будиночка.
-           Діти, послухайте загадку: «Гавка, кусає – на подвір’я не пускає?» Хто це? (собачка). Так, в цьому будинку живе собачка.
-           В будинку якого кольору вона живе? (червоного)
-           Як називають дитинчат собачки? (цуценята)

Дидактична гра «Підбери доріжку до будиночка».

-           А до третього будинку, діти, пострибаємо на двох ногах, просуваючись вперед (руки на поясі).
-           Хто це? (жаба)
-           Якого вона кольору? (зеленого)
-           У будинку якого кольору вона живе? (зеленого)
-           Діти, яка жаба на дотик? (гладенька, холодна)
-           Як називають дитинчат жаби? (жабенята)
-           За будиночком жабки є ставок, в якому живуть рибки. Ходімо подивимось разом. Самим дітям на ставок ходить не можна, це небезпечно. А чому ставок не замерз? Напевно жабенятка бешкетували і накидали у ставок кульок. Рибкам навіть плавати ніде. І ставок не може вкритися льодом.
-           Діти, яка зараз пора року? (зима)
Дидактична гра «Де зима, а де весна?»
-           Давайте візьмемо сачки, виловимо кульки і розкладемо їх у відерце такого ж самого кольору як будиночки у тварин. Жовті будемо кидати в жовте відро для кішки, червоні в червоне відро для собачки, зелені кульки у зелене відро для жабки, а сині кульки в синє відро для рибок.
-           Діти, ви всі сьогодні гарно працювали, гралися, допомагали тваринкам. Молодці! Заняття закінчено.





Немає коментарів:

Дописати коментар