Патріотичне виховання



                         День Соборності України
     У далекому січні 1919 року на Софіївському майдані в Києві голова Директорії Володимир Винниченко привітав українців із великою подією - прийняттям Акту возз*єднання Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної республіки. Минуло вже століття від тієї події, утім вона настільки важлива для ураїнського народу, що день об*єднання двох республік у єдину соборну державу нині вважають національним  святом і відзначають на належному ріві.
 Сьогодні вихователі пояснили дошкільникам слово "соборність", яке означає єдність, згуртованість, неподільність та здійснили з ними невеличкий екскурс у минуле, аби в цікавій формі ознайомити дітей з подіями, що передували поділу України.           






             

                              
























                                Зустріч з воїнами АТО
    
21 листопада у ДНЗ №1 «Теремок» відбулася  зустріч з воїнами АТО. Присвячена вона була до Дня Гідності та Свободи. У гості до нас завітали: Талмазан О.О. та Бащуцький С.А. Діти середньої та старшої групи прослухали  історію про воєнні події, які відбуваються на території нашої держави, та виступи наших гостей. З болем в очах воїни розповідали дітям, що пережили за час, проведений в зоні АТО. Також було переглянуто короткометражний фільм. В кінці зустрічі вихованці садочка мали можливість потримати та приміряти особисті речі бійців, якими вони користувалися на війні.
В знак вдячності діти подарували власноруч виготовлені сувеніри для гостей, які оберігатимуть їхнє життя, зігріватимуть теплом і любов’ю рідного дому.









*******************************************************************************************************************************


Тема: «Українська народна казка, як засіб національно- патріотичного виховання на музичних заняттях»


Діти заходять в зал під музику «Ми-маленькі козачата» ,крокують по колу, зупиняються.
Муз. кер. Добрий день, діти!
Діти. Добрий день!
Муз. кер. Я дуже рада вас бачити ,а давайте зараз привітаємося по-музичному!
Привітання «Добрий день, малята»
Муз. кер. У нас сьогодні із вами незвичайне заняття. До нас будуть приходити різні цікаві гості. Ну що ж, починаймо! А для початку виконаємо вправу із брязкальцями!
Танцювальна вправа із брязкальцями
(сідають на стільці)
Муз. кер. Діти ,а спробуйте відгадати загадку:
               «На сметані замісили,
                 На вікні охолодили,
                 Круглий бік, скок та скок
                 Покотився…(Колобок)»
Муз. кер. показує Колобка(іграшку).
Муз. кер. Ось він який! Рум`яний бік !Колобок прийшов до нас у гості із укр. нар. казки. Він хоче щоб ви послухали про нього пісеньку.
Пісна про Колобка
(проводиться обговорення мелодії)
Муз. кер. Український народ завжди умів придумувати чудові казки, які так тішать дітей .А які ви ще знаєте народні казки? Відгадайте мою наступну загадку:
               «Хто співає на паркані  
                 У червоному жупані
                 У червонім чобітку
                 Цілий день «Ку-ку-рі-ку»
                                           (Півень)
Муз .кер. показує Півня
Муз. кер. Ось і Півник до нас завітав. Як ви думаєте, з якої казки? Його ім`я-Голосисте Горлечко. Він прийшов до нас, щоб допомогти розігріти наше горлечко. Зараз мир виконаємо про нього поспівку
Поспівка «Півник»
Муз. кер. У мене для вас припасена ще одна загадка. Слухайте уважно:
                 «З`їла жінка горошину
                   Згодом народила сина
                   Виріс як з води хлопчина
                   Бивсь із змієм булавою
                   Врятував братів з сестрою
                   Дам подумать тільки трошки
                   Звуть його …(Котигорошко)»

Муз. кер. показує Козака
 Муз .кер. Котигорошко-це український хлопець. Зверніть увагу на його одяг: шаровари, вишиванка ,шапка. Хто він? Козак. він прийшов до нас на заняття, щоб нагадати ,що ми з вами козацького роду .І ось сьогодні,я познайомлю вас із новою піснею.
Пісня «Ми-роду козацького діти»
(знайомство з піснею, обговорення)
Муз. кер. А  тепер, діти, подивіться, з якої казки ці герої(муз. кер. показує дітям діда ,бабу ,внучку ,собачку, кота і мишу).Коли вони витягли ріпку із землі, який у них був настрій, веселий чи сумний? І вони прийшли сьогодні до нас, щоб поділитися своєю радістю і потанцювати.
Танок «Гопачок»
Муз .кер. молодці, діти, гарно танцювали. А тепер ми з вами самі станемо героями однієї із українських казок. Слухайте загадку:
                  «Підробив він голосок
                    Став малим співати
                    Здогадалися вони
                    Вовк-не наша мати»
Зараз ми пограємо у гру «Вовк і козенята»
Гра «Вовк і козенята»

Муз. кер. Ну ось і закінчилось наше заняття .Що ми з вами робили? Хто до нас приходив? Ми з вами зрозуміли, що українські казки найцікавіші.









Середня група та муз.керівник Бащуцька А.С.






*********************************************************************************************


Тема: «Чарівні візерунки Марфи Тимченко»

https://drive.google.com/open?id=1dn64gKLrVEBrhhfxMNra_s2p1qkCJAFW



************************************************************************

Тема: "Віночок - народний символ України"

Мета: продовжити знайомити дітей з державними символами України: Державним гербом, гімном, прапором; ознайомити дітей із роллю українського віночка, особливості стрічок в ньому. Виховувати почуття любові та поваги до своєї країни.
 Матеріал: зображення герба України – Тризуба, синьо-жовтий прапор,  вірші про Україну, пейзажі української природи, віночок,олівці, папір

          ХІД  ЗАНЯТТЯ:
Гра «Дружба починається з посмішки»
Вихователь разом з дітьми стає в коло.
Давайте подаруємо одне одному посмішку. А щоб кожному стало ще приємніше, скажемо сусідові лагідні слова.
 - Діти, давайте розглянемо  пейзажі. Правда вони чудові.
Україна – це небо блакитне,
А в тім небі – зірки золоті.
Сяють нам з високості привітно
Ці два кольори, ніжні й прості.
Україна – це жовта пшениця
І блакитні волошки у ній.
Гей, як любо кругом – подивися! –
В тій країні коханій моїй!
      Ця прекрасна природа – це наша Батьківщина. Яким словом можна охарактеризувати нашу Україну? (Велика, багата, чудова, прекрасна .
      Так, ми живемо в Україні, любимо її, гордимося нею. Україна  - це Батьківщина всіх людей, які живуть на її території. Батьківщина – це найкраще, найдорожче, найрідніше місце в світі.
Послухайте вірш:
      
                                 Знаєш ти, що Батьківщина?
                                Батьківщина – це ліс осінній,
                                Це домівка твоя і школа,
                                І гаряче сонячне коло.
                                         Батьківщина - це труд і свято, 
                                         Батьківщина – це мама й тато,
                                         Це твої найщиріші друзі
                                         І бджола у веснянім лузі,
                                Батьківщина – це рідна мова,
                                Це дотримане чесне слово,
                                Лан пшеничний і небо синє,
                                Це твоя і моя Україна!
                                                       Надія Красоткіна

 В Україні є державні символи, за якими впізнають її в усьому світі. Це державний прапор, гімн , герб. Діти розглядають прапор України.


Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.
Дитина читає вірш Н. Поклад
Прапор України
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави,
Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито,
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знаєм всі ми.
Розглядають герб України.


Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля. 
Вихователь каже, що народ склав багато приказок і прислів’їв про нашу Батьківщину. Давайте зберемо зерна народної мудрості в маленьку скриньку.
 Дидактична вправа «Додай слівце» /читання прислів’я.
 Вихователь ділить дітей на групи по-троє і роздає прислів’я. Хто правильно вставив слово в прислів’я, отримує емблему сонечка. І кладе прислів’я в скриньку.
Також в Україні є народні символи: жито,барвінок,калина, верба, лелека,соловей,віночок,вишитий рушник.
Сьогодні ми з вами поговоримо про український віночок.
УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК
У віночку нашім
 Різнобарвні квіти
 — Символ України
 І дарунок літа.
Тож усім на нього
Подивитись любо:
Гілочку зелену
Узяли у дуба,
 Квіточку любистку,
Щоб усіх любили,
У барвінку листя,
Аби довго жили.
Чорнобривців квіти,
Щоб чорніли брови,
Кетяги калини
— Для краси й любові.
У вінок вплітають
Колосочки жита,
Щоб могли багато
І в достатку жити.
 А в червонім маку,
Що цвіте у полі,
Кров людей, пролита
У боях за волю.
Є ще різні квіти
 В нашім ріднім краї,
Їх веселе літо
У вінок вплітає.                  
                          Л. Савчук

Український віночок -  є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг.
Традиційно український віночок прикрашали різнокольоровими стрічками. Кожен колір мав свою символіку.
Так, коричневий — це символ землі, жовтий — символ сонця, синій — символ неба і води, зелений — символ мудрості, рожевий — символ врожаю, малиновий — символ здоров'я, фіолетовий — символ мудрості.
Втомилися,давайте трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Стали, дітки, у рядок 
Всі підемо на лужок.
        На квітучому лужку
        Гудуть бджоли: «жу-жу-жу».
        Разом з ними політаєм,
        Крилечками помахаєм.
        Покрутились вліво, вправо,
        Глянули де кращі трави,
        Пошукали квіточок,
        Щоб зібрати з них медок.
        Політали , покрутились,
        Дуже бджілки натомились,
        Щоб набратися їм сили,
        Всі вони дружно сіли
.
Дидактична гра « Домалюй візерунок »
Мета: вправляти дітей у розвитку уваги, пам‘яті, розвивати чуття симетрії з подальшим розфарбуванням.
Хід гри : на аркуші паперу намальований початок візерунку. Дітям потрібно продовжити візерунок далі  розфарбувати.
Молодці діти! Тож ми сьогодні пригадали про Державні символи України,познайомились з  таким народним символом України як віночок.



Середня група та їхній вихователь Похилюк А.В.


 *****************************************************************************************************


Тема: "Україна - рідний край"





























Молодша група та їхній вихователь Єрко В.В.

**********************************************************************************

Тема: "Рідне місто моє"


Старша група та їній вихователь Гайдай О.С.

Тема: Я маленький українець
Мета: формувати патріотичні почуття; продовжувати знайомити дітей із державними символами України, її розташуванням напі; учити знаходити на мапі Україну та її столицю; розвивати мислення, пам’ять, увагу, мовлення; розширювати словниковий запас дітей, уявлення про рідну країну; виховувати інтерес до своєї країни, почуття гордості за неї;
Обладнання: глобус, мапа України, зображення Державного Герба та Прапора, презентація.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Діти сидять півколом на стільчиках.
Вихователь. Малята, я хочу вам загадати загадку про дуже гарну квітку, яка росте в Україні.
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний.
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває. (Барвінок.)

-         Так, це барвінок. Подивіться, який він гарний. Барвінок - один із символів українського народу. Діти, скажіть, а що таке Україна? (Протягом бесіди вихователь підводить дітей до висновку, що Україна - це держава, країна, у якій вони живуть.) Україна - це наша Батьківщина, і ми маємо знати її кордони, державні символи, історію та побут українського народу. Послухайте вірш І. Січовика «Рідний край».
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
-         Про що цей вірш?
-         Так, цей вірш про нашу Батьківщину - Україну.
Україна - велика й незалежна держава. На її території височіють гори, зростають могутні ліси, шумлять води морів та річок, зеленіє трава на луках. В Україні багато великих міст, малих містечок та селищ. Подивіться на мапу і обведіть на ній кордони України. (Кілька дітей по черзі обводять кордони країни маркером.) А як називається найголовніше місто України, столиця нашої Батьківщини? (Відповіді дітей.)
Подивіться на глобус. Глобус - це маленьке зображення нашої планети Земля. Зараз ми знайдемо на глобусі нашу країну та її столицю -місто Київ. Київ - дуже велике місто. У народі кажуть: «Язик до Києва доведе, а в Києві заблудить». Як ви розумієте це прислів’я? (Бесіда за прислів’ям.)
Діти разом із вихователем підходять до глобуса, знаходять Україну та позначають Київ прапорцем.  
Вихователь. Кожна країна у світі має столицю, державні символи, традиції, історію. У кожної країни є люди, які її прославили.
-         Діти, які державні символи ви знаєте? (Відповіді дітей.
Вихователь показує прапор чи ілюстрацію з його зображенням.)
Якого кольору наш прапор?
-         А ви знаєте, що означають ці кольори? (Відповіді дітей.) Поєднання на прапорі жовтої й блакитної смужок символізує жовті лани під ясним небом.  
-         А ще у нашої держави є герб. Подивіться на нього. (Вихователь показує зображення Герба України)  

Вихователь показує презентацію з 5–6 слайдів, коментуючи її:
1) Прапор та Герб України;
2) природні багатства країни;
3) українці в національних костюмах;
4) Хрещатик;
5) майдан Незалежності.
Підсумки заняття  





















































*****************************************************************************************************


Захід: "Козацькому роду нема переводу!"


ВЕД.  Добрий день шановні гості
           Добрий день шановні хлопчики й дівчатка
           Вас зібралось так багато
           Ви мабуть прийшли на свято
           Зараз дружно всі сідайте
           Весело відповідайте
           І загадку відгадайте:
           З’їла жінка горошину
           Згодом народила сина
           Виріс, як з води хлопчина
           Захищать пішов родину
           Бивсь із змієм булавою
           Врятував братів з сестрою
           Дам подумать тільки трошки
           Хлопця звуть … (Котигорошко)
(Заходить Котигорошко)

Котигорошко.  Добрий день, друзі! Запрошую вас позмагатись у силі, спритності, винахідливості і просто відпочити. Хочу побачити, які ви козаки.

ВЕД. У сьогоднішньому змаганні братимуть участь дві команди. Зараз ми з ними познайомимося (команди шикуються)
Перша команда – «Смішарики»     Друга команда – «Фіксики»
Привітайте один одного оплесками. А допомагати нам будуть наші батьки. Оцінювати майстерність учасників будуть – завідуюча Ковальова В. О. та медсестра Ніколаєно О. І.
Команди до старту готові?
Діти. Так!!!
1 дитина    Щоб рости і гартуватись
                     Стать міцними як броня
                     Фізкультурою займатись
                     Треба друзі нам щодня.
2 дитина    Ми усі зарядку робим
                     Як завжди в ранковий час
                     Хай бояться нас хвороби
                     Хай вони минають нас
Котигорошко.  А зараз почнемо козацьку розминку!!!
(Зарядка)
Ну а зараз почнемо бойову підготовку. І наші учасники покажуть свою силу і спритність.
ЗМАГАННЯ 1
ВЕД. Уявіть собі – навкруги вороги і військо можна врятувати лише прийшовши через болото (2 дощечки переставляти одна попереду іншої)
(судді підводять підсумки)
Котигорошко.   Наше наступне змагання називається «Перенеси ядро»
ЗМАГАННЯ 2
(Носять кульки з одного обруча в інший)
(судді підводять підсумки)

ВЕД. Та не тільки воювали наші козаки, а й танцювати вміли вправно. Наступний конкурс для наших тат.
ЗМАГАННЯ 3
«Гопак»
(хто довше протанцює навприсядки «Гопак» 2 тата)
(Слово суддям)

Котигорошко.   Вірним другом справжнього козака завжди був кінь. Зараз ми побачимо перегони на конях.
ЗМАГАННЯ 4
(На великих м’ячах скачуть навколо пірамідок)

Котигорошко.  Справжні козаки повинні вміти влучно стріляти. Зараз перевіримо.
ЗМАГАННЯ 5
«Влучний постріл»
(Мішечками для метання попасти у підвішену кульку)
(судді)
Котигорошко.  Затяжні походи і бої дуже виснажували козаків і їм потрібно було підкріпитися.
ВЕД. А зараз конкурс для наших мам.
ЗМАГАННЯ 6
«Нагодуй козачат»
(ложками носять кашу по черзі в рот дітям)
(судді)
ВЕД.   А знаєте, що найважливіше для козака – це його родина, сімя. Тому наступний конкурс для сімей.
ЗМАГАННЯ 7
«Перенеси дитину»
(мама і тато роблять «стільчик» і несуть дитину навколо піраміди)
ВЕД.   Увага всім учасникам. Слово надається суддям
(судді оголошують результати)

Котигорошко.   Славно всі змагались, згоден, час отримувати нагороди
(роздача цукерок)
Котигорошко.   Назмагались ми награлись
                            Накричались досхочу
                            А тепер малі спортсмени
                            Я до казки полечу
(котигорошко виходить)
ВЕД.   Хай же буде добрим світ
            Без війни, без свар, без бід
            Хай пісні лунають всюди
            Хай здорові будуть люди.
(Виходять)
РЕКВІЗИТИ:
4 – дощечки
4 – обручі
М’ячі
Мішечки для метання
Ложки
2 миски
Цукерки
2 тарілочки
Медалі для батьків та дітей.















Немає коментарів:

Дописати коментар