Методична робота


Звіт

з методичної роботи
Смолінського закладу дошкільної освіти №1 «Теремок»

за 2020-2021 н.р.

    Методична робота в закладі дошкільної освіти регламентується низкою нормативно-правових документів, а саме: Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Закони України «Про освіту», «Про до­шкільну освіту», Наказ «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів», Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти, Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закла­дів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році».

   Упродовж 2020-2021 навчального року освітній процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головної методичної мети «Формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості» та головних річних завдань:

- формування життєво-компетентної особистості, допомога кожній дитині в самореалізації та самовдосконаленні, навчання жити серед людей, формування творчої індивідуальності на національній основі і водночас розвиток на рівні сучасності, відповідно до вікових та соціальних потреб;
  - прищеплення загальнолюдських морально-етичних цінностей, зокрема таких якостей як: доброта, чуйність, милосердя, людяність, справедливість, правдивість, сумлінність, чесність, гідність, громадськість, повага і гуманне ставлення;

- підвищення інформаційної культури педагогів та удосконалення педагогічної компетентності, гуманістичного світогляду, опанування відповідних передових технологій, творчого підходу до дітей з урахуванням індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку;

-           забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланками освіти.

     Педагогічний колектив в 2020/2021 н.р. організовував виховний  та навчальний процес за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та освітньою програмою ЗДО на 2020-2021р.

     В закладі дошкільної освіти були створені умови для вдосконалення знань, професійного спілкування, самореалізації, стимулювання творчого зростання потенціалу педагогів, опанування прогресивних педагогічних технологій та забезпечення можливостей власного  розвитку і творчості. Науково-методичне зростання кваліфікації кожного педагога забезпечували:

-       педагогічні ради, консультації вихователя-методиста та інші методичні заходи;

-       активна співпраця ЗДО та освітніх закладів ОТГ;

  участь педагогів у районних методичних заходах;

-       творчі зустрічі з вчителями ЗШ № 1;

-       консультації;

-       самоосвіта педагогів;

-       широко використовувались й елементи креативного характеру: творчі звіти, дискусії, практичне моделювання власних розробок.

Підвищення професійного рівня педагогічних працівників

      Робота методичної служби була спрямована на пошук шляхів розкриття творчого потенціалу педагогів залежно від індивідуальних запитів, потреб, їх професійних можливостей, наявного досвіду – соціального, професійного й особистісного.

 

Освітній рівень педагогів

Педагоги

Вища освіта

Середня спеціальна

Навчаються

директор

1

-

-

вихователь-методист

1

-

-

вихователі

5

8

2

асистент вихователя

1

1

1

музичний керівники

-

-

-

 

     Дошкільний заклад не повністю забезпечений педагогічними кадрами: немає соціального працівника (непередбачено штатним розписом), керівника гуртка та психолога в зв’язку з недостатнім фінансуванням.

      В ЗДО згідно розробленого та затвердженого плану атестації  у  2021 році атестувалися: директор ЗДО Ковальова В.О., вихователь-методист Прокопенко Ю.В. та вихователі – Мартиненко В.М., Рибачок Є.П. За результатами атестації підтверджено: кваліфікаційну категорію «спеціаліст» (11 тарифний розряд) Рибачок Є.П., звання «Вихователь-методист» Мартиненко В.М., підтверджено відповідність займаній посаді Ковальовій В.О., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» (12 розряд) Прокопенко Ю.В.

    За результатами атестації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:

Кваліфікаційні категорії

Спеціаліст вищої категорії

0

Спеціаліст І категорії

1

Спеціаліст ІІ категорії

1

Спеціалісти

5

Звання «Вихователь–методист»

1

 

       17 листопада 2020 року на базі закладу дошкільної освіти №1 «Теремок» було проведено районний семінар з теми: «Є проблема? Знайдемо вихід разом!» (одна із проблем: створення фільму з фотознімків). Проводила його вихователь-методист Прокопенко Ю.В.

       26 лютого 2021 року вихователь середньої групи Мартиненко В.М. провела районний семінар: «Інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з різними видами діяльності дошкільників. Презентація досвіду з пошуково-дослідницької діяльності».

       Провели флешмоби до дня Соборності України – «Ланцюг єдності» та до дня Вишиванки – «Моя вишиваночка». 22 квітня 2021р. у закладі ЗДО пройшов Всесвітній день Землі. Діти разом із своїми батьками підготували малюнки із зображенням нашої планети, вихователі провели тематичні заняття та бесіди.       23 квітня садочок відзначив Всесвітній день книги.

        Вже третій рік поспіль наш заклад 1 березня приймає участь у  Всеукраїнському занятті доброти «Щаслива лапа». Вихователь ІІ молодшої групи (Єрко В.В.) провела заняття на тему «Друзі наші менші»; вихователь середньої групи (Литвиненко Л.О.) – «Домівка для котика», вихователь І молодшої групи (Бердник Г.П.) – «Мій чотирилапий друг».

         9 квітня 2021р., з нагоди Всесвітнього дня здоров’я, вихователі та діти нашого закладу прийняли учать у фестивалі ранкової гімнастики. Як підсумок цьому створили відео та розмістили на сторінках фейсбука та блозі нашого закладу.

         7 травня вихованці середньої групи «Веселка» та старшої групи «Калинка» разом зі своїми вихователями:  Литвиненко Л.О., Бондаренко О.Г. та асистентами вихователя – Мандрика О.М., Кошовенко В.І., провели відкритий захід біля пам’ятника  загиблим воїнам та вшанували їхню пам'ять, поклавши квіти. Провели тематичні заняття та бесіди.

        З 26 травня по 1 червня 2021р. наші вихованці прийняли участь у фестивалі-конкурсі дитячої та юнацької творчості "Сузір'я талантів - 2021" і зайняли такі призові місця:

-         Прокопенко Матвій (група «Веселка») –  1 місце з декоративно-прикладного мистецтва;

-         Буланенко Лєра (група «Веселка») –  1 місце з вокального жанру;

-         Іванова Мілана (група «Бджілки») – 1 місце з розмовного жанру;

-         Михайлюк Марія (група «Веселка») 2 місце з образотворчого мистецтва;

-         Буланенко Кіра (група «Веселка») – 2 місце з розмовного жанру;

-         Подеряка Софія (група «Бджілки») – 3 місце з декоративно-прикладного мистецтва.

     Педагогічний колектив дошкільного закладу продовжував реалізувати завдання Базового компонента дошкільної освіти, втілювати в практику оптимальні форми і методи роботи по розвитку особистості дитини, її нахилів та здібностей, життєво важливих умінь і навичок, формуванню компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

    З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного  закладу були  сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок  педагогів для досягнення мети:

-           зібрано нормативну базу;

-           дібрано дидактичний матеріал;

-           в групах організовано освітні осередки;

-           напрацьовано конспекти занять, проекти, розробки тематичних тижнів;

-           проведено педагогічні ради: «Якісна освіта – запорука самореалізації особистості», «Про LEGO -  технологію як ефективний освітній ресурс формування життєвої  компетентності дошкільників», «Про результативність освітньої роботи з дошкільниками».

-           результативно та з високим рівнем зацікавленості пройшов семінар з педагогами: «Діяльнісний підхід до формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO - технології»

-           проведено консультації: « Технологія створення інтерактивних ігор у програмі PowerPoint засобами перемикачів», «Методика навчання переказу в різних вікових групах. Метод Річарда Фейнмана - алгоритм засвоєння нового матеріалу», «Інтелектуальні карти та коректурні таблиці як засіб інтеграції змісту дошкільної освіти», «Cучасні технології роботи з літературним текстом у дошкільному закладі», «Правопівкульна методика розвитку дитини Макото Шічіди.» та інші, згідно річного плану роботи на 2020/2021 н.р. Під час проведення консультацій використовувались  інтерактивні методи, коли педагоги  не лише сприймають інформацію, а й залучаються до широкого обговорення теми, що висвітлюється, діляться власними доробками, досвідом; деякі консультації «супроводжувались» презентацією для кращого сприйняття інформації та наочним матеріалом;

-           проведені всі заплановані відкриті покази занять.

 

          96% педагогів систематично брали участь в засіданнях педагогічної ради дошкільного закладу. Заслуговує на увагу рівень проведення та результативність засідань педагогічних рад. Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи.

      23 лютого 2021 року відбувся день рідної мови. В рамках даного дня розроблені заняття та дидактичні ігри, проведено «Свято рідної мови» з участю дітей та працівників дитячого садка.

      У березні 2021р. підготовили відеозапис, в якому діти привітали своїх мам, бабусь та сестричок із жіночим святом.

     Протягом навчального року вихователями розроблялись та впроваджувались психолого-педагогічні проєкти на теми: «Вода – сік життя»; «Наукові забави», «Обережність не зашкодить», «Правила безпеки знай і в біду не потрапляй!», «Світ навколо нас – і ми його частина», «Олімпійский тиждень».

      Вихователі систематично планували і проводили заняття з народознавства, знайомили з традиціями, побутом українського народу, виховували любов і повагу до найрідніших людей (мами, тата, бабусі, дідуся, братів, сестер), створювали «родинні дерева», вчили цінувати членів своєї сім'ї, теплоту рідної домівки, проявляти турботу про рідних. Педагоги знайомили дітей з історичним минулим України, красою рідного краю, міста, дитячого садка, побутом та народними ремеслами.

     З метою вдосконалення освітнього процесу педагогічний колектив використовував інноваційні методики та технології, а саме:

 

·           Психолого-педагогічне проектування. Автор Т.О. Піроженко (всі педагоги)

·           Формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників. Автор О.Лоза (всі педагоги)

·           Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з зображувальної діяльності. Автор Л. Шульга (Вихователь Рибачок Є.П.)

·           Технологія раннього й інтенсивного навчання. Авт. Зайцев М.О. (Вихователь: Єрко В.В.)

·           Розвивальне читання. Автор Шелестова Л.В. (ВиховательБондаренко О.Г.)

·           Складання описових розповідей за картками-схемами  К.Крутій. (всі педагоги).

·           Мнемотаблиці, бізіборд, коректурні таблиці.

     

     Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. В результаті роботи семінарів, підвищилась ефективність діяльності колективу.

     З метою розвитку творчих здібностей, нахилів та інтересів, розвитку сенсорних відчуттів, вироблення трудових умінь у дітей дошкільного віку в дошкільному навчальному закладі протягом навчального року проводилися виставки малюнків та поробок: «Ходить гарбуз по городі» (виставка робіт з овочів та фруктів); «Зимовий вернісаж»; «Великодня писанка»; «Мама – сонечко в сім’ї, ми – промінчики її»; «Народні умільці» (виставка – конкурс робіт з природного

матеріалу).

         З вересня 2020р. в ЗДО організоване інклюзивне навчання для дітей з ООП на базі старшої (вихователі: Бондаренко О.Г., Рибачок Є.П.) та середньої групи (Литвиненко Л.О., Мартиненко В.М.). В штатний розпис внесено зміни та доповнено посаду асистента вихователя. У групі «Веселка» асистентом вихователя є Мандрика О.М., у групі «Калинка» - Кошовенко В.І. Підготували документацію:

-         Клопотання про відкриття інклюзивної групи,

-          Наказ про організацію інклюзивної форми навчання, програму спеціального ЗДО відповідно до нозології,

-          Індивідуальну програму розвитку дитини,

-         журнал обліку роботи асистента вихователя,

-         журнал обліку  корекційно-розвиткових  занять,

-          посадова інструкція асистента вихователя тощо.

          Активно співпрацюємо з ІРЦ. Згідно плану супроводу дітей з ООП проведені всі засідання, оформлена відповідна документація.

      У травні 2021 року була проведена діагностика рівня знань, умінь та навичок згідно з розділами програми в усіх вікових групах. Рівень засвоєння знань дітьми:

6-й р. ж. гр. «Калинка» вихователі Рибачок Є.П., Бондаренко О.Г.  – 82%;

5-й р. ж. гр. «Веселка» вихователіЛитвиненко Л.О., Мартиненко В.М. – 76%;        

4-й р. ж. гр. «Бджілка» вихователь Єрко В.В., Бондар О.І.            – 65%

3-й р.ж. гр.. «Пташечки» вихователь Горошко І.М., Бердник Г.П.        – 50%

 

       21 дитина шестирічного віку пішла до школи. Моніторинг стану готовності вихованців закладу до школи за психологічними критеріями у ЗДО: 46% - високий рівень, 26% - середній рівень, 21% - достатній рівень, 7% - низький рівень.

       Турбуючись про життя та здоров’я дітей педагоги велику увагу приділяли фізичному вихованню дітей: заняттям з фізкультури, фізкультурно-оздоровчій роботі (ранковій гімнастиці, гімнастиці після денного сну з елементами корекції, фізкультхвилинкам та фізкультпаузам, заняттям з фізичної культури на прогулянці, різним видам масажів, фізкультурним святам і розвагам, дитячому туризму, рухливим іграм, самостійній руховій діяльності, «дням здоров’я»).    

       Відповідно до положення про проведення обласних фізкультурно-оздоровчих заходів «Спортивна зима» та з метою популяризації активного дозвілля в зимовий період та формування свідомої потреби у заняттях фізичною культурою на свіжому повітрі наш заклад провів фізкультурно-оздоровчі заходи в період з18 січня по 22 січня 2021р. 

      Значна увага надавалась профілактиці простудних захворювань в осінньо-зимовий період. У групах під час їжі вживались цибуля та часник. Проводилась робота щодо вітамінізації дитячого організму: по можливості у щоденне меню дітей включались овочеві салати, соки, свіжі фрукти. Після приймання їжі діти полоскали горло сольовим розчином. Також проводилися різні види масажів: точковий, дотиковий, вушних раковин.

      Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у використанні загартовування повітрям, сонцем, водою. Діти з задоволенням ходили босоніж по траві та по «доріжках здоров’я». При складанні меню – розкладки намагалися урізноманітнити страви, вводячи в раціон  овочі, фрукти, соки. Але недостатніми в раціоні дітей залишається кількість м’ясних, рибних, молочних продуктів, яєць, фруктів. Не виконуються норми харчування на 100% у зв’язку із браком коштів. 

     Для здійснення оздоровчої роботи у ЗДО створено задовільні умови. Дошкільний заклад має медичний кабінет, ізолятор. Їх обладнання відповідає нормативним вимогам. Медичний кабінет забезпечений лікарськими засобами на 91%. 

     Вся медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей. Згідно з медичними висновками, зробленими спеціалістами під час огляду, велася оздоровча та профілактична робота з дітьми. Кожний вид фізичної діяльності планується і проводиться з урахуванням стану здоров'я та фізичного навантаження кожної дитини. Вихователями груп враховуються рекомендації лікарів, які стосуються  груп здоров'я щодо фізичного навантаження (окремим дітям виключені вправи з бігу та стрибків).

       Протягом навчального року медичним працівником та адміністрацією на заняттях з фізичної культури проводилися заміри моторної щільності занять в усіх вікових групах. Але у зв’язку із карантинними обмеженнями моніторинг проведений не в повному обсязі. Щільність в основному відповідає нормам, становить 75-80 % в молодшій, середній групі – 70 - 80% та 86 – 92% у старшій.

       З метою зацікавленості дітей до занять фізичними вправами і спортом вихователі всіх вікових груп протягом навчального року використовували нестандартне спортивне обладнання (килимки різного призначення, «купинки» - для стрибків, доріжки з ґудзиками, місточки з пробок, тощо).

      Система фізкультурно-оздоровчої роботи потребує вдосконалення. Педагогам потрібно систематично проводити роботу еколого-валеологічного спрямування, навчати дітей дбати про своє здоров’я. Медичній сестрі Ніколаєнко О.І. проаналізувати розподіл дітей за групами здоров’я на заняттях.

      Плідно працювали протягом року гуртки: «Маленькі дослідники» (розвиток пізнавальної активності в пошуково-дослідницькій діяльності), керівник гуртка – Мартиненко В.М. та  «Чарівні цеглинки», керівник – Рибачок Є.П., «Сафі-дансе» -  Корчинська І.Я.

      Співпраця педагогів з учителями Смолінської ЗОШ №1 (обмін досвідом, бесіди, дискусії, участь у батьківських зборах тощо) проводилась не належним чином, оскільки  в цей період проходив карантин. По цій причині вихователі не відвідували уроки в 1 класах, де навчаються наші випускники, щоб познайомитися з успішністю, розвитком дітей, обмінятися досвідом з вчителями.

     Керуючись документами, що регламентують діяльність ЗДО (Закони України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї»), пріоритетним  завданням закладу дошкільної освіти протягом навчального року була  охорона життя дитини, реалізація якого сприяла  збереженню та зміцненню здоров’я малюків, давала поштовх до його формування та відновлення. Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки не обмежувалася лише навчанням дітей норм і правил поведінки, а у практичному формуванні обачності, уміння орієнтуватися та швидко реагувати в екстремальних ситуаціях.

     З метою поліпшення якості освітньої роботи з дошкільниками з питань особистої безпеки та захисту здоров’я дітей, удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників з формування у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення до власного життя і здоров’я, пропаганди здорового способу життя серед дітей та їх батьків щоквартально проводились Тижні безпеки.  Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти упродовж «Тижня безпеки дитини» працював за такими напрямками:

·         «Світлофор нам всім моргає, до порядку закликає!» – профілактика дорожньо-транспортного травматизму, засвоєння правил дорожнього руху;

·         «Іскру гаси до пожежі, бо вогонь не знає межі» – засвоєння правил пожежної безпеки;

·         «Здоров’я – дорожче за золото» – засвоєння безпечної поведінки щодо формування здорового способу життя;

·         «Безпека людини в небезпечних ситуаціях» – засвоєння правил безпечної поведінки під час надзвичайних ситуацій;

·         «Дорога не для забав!» – засвоєння правил дорожнього руху.

       Більшість заходів для дітей проводились в ігровій формі.  З дітьми старшого дошкільного віку проведені тренування, як діяти в надзвичайних ситуаціях. В цих заходах приймали активну участь всі працівники дошкільного закладу. Рівень знань і навичок безпечної поведінки дітей відповідає вимогам програми відповідно до віку дітей.

         Проведений огляд стану виконання педагогічними працівниками та дітьми вимог безпеки життєдіяльності. У ході огляду виявлено:

-           у закладі на всіх вікових групах створені і забезпечені умови для збереження здоров’я і безпечного перебування дітей;

-           дотримується техніка безпеки всіма працівниками;

-           закріплені меблі;

-           посуд в групах  відповідає вимогам, частково оновлений;

-           миючі засоби зберігаються у недоступних для дітей місцях;

-           їжа з харчоблоку переноситься до груп у закритому кришками посуді;

-           всі працівники усвідомлюють важливість проблеми, знають як діяти у випадку пожежі, дотримуються правил безпеки під час проведення екскурсій, дотримуються інструкцій з організації охорони із життя, здоров’я дітей в дошкільному навчальному закладі.

      Згідно наказу начальника відділу освіти №180 від 30.11.2020р. "Про безпеку під час опалювального сезону 2020-2021 року", в ЗДО №1 "Теремок" організовано та проводилася робота з інформаційної компанії щодо дотримання заходів протипожежної безпеки при проводженні з побутовими опалювальними пристроями, безпеки при експлуатації пічного опалення у сільській місцевості.      

      Були проведені такі форми роботи з дітьми: заняття, бесіди, тренінги, інценізація казки, робота за  твором, розгляд ілюстрацій, перегляд відеороликів.  Педагоги провели велику просвітницьку роботу з батьками з формування активної позиції дитини щодо власної безпеки. 2 рази на місяць вихователь-методист готувала звіт та розміщувала його на блозі нашого закладу та звітувала перед відділом освіти.

     Вихователі ефективно співпрацювали з батьками, проводили роботу щодо пропаганди знань про організацію безпеки життєдіяльності: у всіх групах в батьківських куточках розташований наочний просвітницький матеріал, щомісячно оновлювався матеріал на батьківських стендах, проводилися  індивідуальні бесіди, консультації, дистанційно на батьківських зборах  розглядалися  питання попередження дитячого травматизму, безпеки дитини, як вберегтися від «Covid-19».

      Відповідно до вимог Закону України  «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом протягом навчального року працювали над виконанням Угоди з охорони праці з метою організації безпечних умов життєдіяльності  працівників ЗДО.

     Були розроблені комплексні заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору; постійно підтримувалось в надійному стані все обладнання, створювалось  безпечне середовище для перебування працівників у закладі; були оновлені  схеми евакуації з ЗДО. Вчасно проводились планові інструктажі.

      У зв’язку з карантинними обмеженнями цьогоріч батьків не залучали до участі у святах, родинних розвагах, тренінгах, Днів здоров’я. З вересня 2020р. по травень 2021 року вихователі проводили дистанційно  батьківські збори по групах. Особливу увагу приділяли  індивідуальним формам роботи з батьками. 

     Фінансово-господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Із метою забезпечення  стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконання здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету.

     Матеріальна база у ЗДО у значній мірі утримувалась за рахунок батьківської допомоги та бюджетних коштів. Так за навчальний рік поліпшилася та зміцніла матеріально-технічна база закладу, а саме: здійснено ремонт у ІІ молодшій групі, пофарбовані всі ігрові споруди на майданчикахЗа фінансування відділу освіти було відремонтовано підлогу в ігровому павільйоні старшої групи та частково оновлено посуд по групах.

     Аналіз роботи ЗДО  за навчальний рік показав, що для реалізації   поставлених завдань були об´єднані зусилля педагогічного колективу та адміністрації. Вдало  підібрані форми методичної роботи з кадрами позитивно вплинули на організацію життєдіяльності  та рівень  досягнень дітей.

    Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну.

      Важливим завданням для ЗДО цьогоріч залишається: продовжувати розширювати і оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами, забезпечувати прозорість і відкритість роботи закладу через контент вебсайту, спільнот відкритих груп в соціальній мережі Facebоok, Viber.

 

 

Підготувала вихователь-методист                         Прокопенко Ю.В.

  



13 травня 2021р. асистент вихователя 
середньої групи "Веселка" провела консультацію для
педагогів на тему: "Фізичний розвиток дітей з ООП"














Консультація для педагогів «Що треба знати про коронавірус»

29 січня 2020 року 
у нашому закладі відбувся семінар-практикум на тему: 
"Педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського - джерело гуманної педагогіки"
У семінарі виступали:

вихователь-методист Прокопенко Ю.В.: "Моральне виховання: погляди класиків і практика сьогодення. Педагогічні ідеї В.Сухомлинського в практиці сучасного закладу дошкільної освіти. (презентація додається);
вихователь Єрко В.В.: "Соціо-ігрова взаємодія: загравання чи природний розвиток?"
вихователь Бондаренко О.Г.: Інноваційні підходи до використання творів В.Сухомлинського";
завідувач ДНЗ Ковальова В.О.: "Використання педагогічної спадщини В.Сухомлинського в умовах інтеграції освітнього процесу сучасного закладу дошкільної освіти".































ЗВІТ
щодо проведення
моніторингового дослідження реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти №1 «Теремок»
Відповідно до річного плану роботи ДНЗ №1 «Теремок» на 2019-2020 навчальний рік,  з метою визначення рівня сформованості знань, умінь і навичок дітей в закладі дошкільної освіти в періоди з 02.12.2019 по 20.12.2019 року  була проведена  перевірка всіх вікових груп.
У першому півріччі діти повинні знати:
ІІ молодша група
1.      Порядкова та кількісна лічба в межах 3. Використання зображення цифр.
2.      Розуміння утворення чисел 2, 3 додаванням одиниці до попереднього.
3.      Розрізнення кольорів (8 кольорів).
4.      Порівняння множин предметів (більше, менше, стільки ж (прийом накладання).
5.      Групування предметів за формою, величиною та утворення елементарного ряду величин. Вживання слів: великий, маленький, довгий, короткий, високий, низький.
6.      Вживання числівників у мові.
7.      Орієнтування в простарі (елементарне)
8.      Розрізнення кількості предметів шляхом перелічування (багато - це скільки?, мало - це скільки?, один, два, три, ні одного)
9.      Вміння підбирати предмети по еталонах з геометричних фігур (куля, кубик, цеглина).
10. Орієнтування в часі (ранок, день, вечір, ніч).
11. Розрізнення       пір року за ознаками.

Розвиток мовлення:
1. Вимова всіх звуків мови, приспівування голосних.
2. Визначення першого звука в слові.
3. Читання віршів напам’ять. (програма Дитина)
4. Вживання антонімів.
5. Відгадування описових загадок.
6. Вживання слів ввічливого спілкування.
7. Вживання іменників у множині.
8. Вживання кличної форми імен та назв тварин.
9. Вживання дієслів у часі з прийменниками (я - у мене,ти - у тебе, він - у нього, вона - у неї, вони - до них)
10. Утворення прикметників із суфіксами -еньк, -есеньк.
11. Вміння будувати відповіді – розповіді з 2-3 речень, відображаючи в них головний зміст явища чи об’єкта.
          12. Переказ змісту казки (програма Дитина) за допомогою ілюстрацій і запитань вихователя.  
Середня група
Старша група
 Математика:
1.    Лічба в межах 7 (прямий і зворотній порядок, кількісна і порядкова лічба). Сусіди чисел (між, перед, за).
2.    Знання складу чисел до 7.
3.    Складання, читання та розв’язування прикладів.
4.    Вміння об’єднувати і вилучати частини із множини за певною ознакою.
5.    Робота в зошиті.
6.    Порівняння множин (більше, менше, однаково, порівну, стільки, скільки, стільки ж).
7.    Вміння грати у гру з орієнтацією у просторі відносно предметів.
8.    Вимірювання умовною міркою (довжина, ширина, висота).
9.    Знання геометричних фігур (ромб, п’ятикутник.,куля, куб, циліндр, призма) .
10.          Частини доби (ранок, день, вечір, ніч, доба, тиждень). Дні тижня.
11.          Знання пір року.
12.          Вміння користуватися планом, схемою як моделями, зразками.

Розвиток мовлення
1.    Вимова всіх звуків мови.
2.    Розрізнення слів що різняться одним звуком. Поділ слів на склади. Наголос.
3.    Розрізнення на слух голосних, твердих та м'яких приголосних. Встановлення послідовності звуків у слові з 3-4 звуками. Позначення їх фішками. Визначення місця запропонованого звука в слові. Пригадування слів на заданий звук.
4.    Утворювати  назви тварин жіночого роду від іменників чоловічого і навпаки.
5.    Вживання синонімів,  узагальнюючих слів.
6.    Знання загадок, віршів за програмою напам’ять. Швидке вимовляння скоромовок.
7.    Використання різних способів творення слів.
8.    Переказ твору близько до тексту.



З 04.11 по 29.11 у садочку проходив конкурс між вихователями
"Краща сторінка на блозі".
Перше місце здобули вихователі групи "Веселка" - Литвиненко Л.О., Мартиненко В.М.  
Подяку отримали: 
Рибачок Є.П., Бондаренко О.Г. (група "Калинка");
Бондар О.І. (група "Квіточки")

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________
З 04-08.11 проходить тиждень безпеки
 "Про вогонь нам треба знати, з ним не
можна жартувати"

                                                                                                                             ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                                        Завідувач ДНЗ №1
                                                                                                                            "Теремок"            
                                                                                                                  __________В.Ковальова
                                                                                                                         31.10. 2019 р.

План - графік
проведення тижня охорони життя і здоров'я дітей на тему
«Про вогонь нам треба знати, з ним не можна жартувати»
проведеного в ДНЗ №1 з 04.11.2019 р.  по 08.11.2019 р.

Дата
Заходи
Відповідальні


04.11.

1.Оновити матеріали осередку «Пожежна безпека»
2.Бесіда: «Добрі та погані вчинки сірників»
3.Бесіда: «Сірничок малий, а біда велика»
4. Розмістити в куточку  «Острівець безпеки»  інформацію з пожежної безпеки для батьків.
ІІ половина дня
5. Відгадування загадок та чит. віршів по темі тижня
Завгосп
Вих-лі всіх гр.(крім І мол.)
Вих-лі. І мол.гр.
Вих-лі. всіх груп


Вих-лі. всіх груп


05.11.

1. Заняття: «Будьте завжди обережні з вогнем!»
2. Нетрадиційне малювання «Небезпечний сірничок»
3. Моделювання ситуації: Пожежа у моєму будинку»  
4.Гра з підлоговим конструктором «Пожежа в місті»
ІІ половина дня
5. Перегляд та обговорення відео «Місце роботи пожежника»
Вих-лі всіх гр.(крім І мол.)
Вих-лі І мол. групи
Вих-лі всіх гр.(крім І м.гр)
Вих-лі. середньої гр.

Вих-лі всіх гр.


06.11.

1. Заняття з аплікації: « Пожежа у лісі »
2. Заняття з ліплення: «Пожежний автомобіль»
2.Дидактичні ігри: «Що стане в нагоді під час пожежі?», «Пожежнонебезпечні предмети!», «Вогонь друг і ворог», «Склади з двох частин» (на вибір)
3. Заняття з аплікації: «Пожежний автомобіль»
ІІ половина дня
4. Театр маріонеток: «Навіщо потрібні коти »
5. Читання казок: Солтис-Смирнова М.П. «Про лісову пожежу», Т.Коломієць «Козенята і вогонь»
Вих-лі. старшої групи
Вих-лі середної гр.
Вих-лі всіх гр.(крім І мол.)


Вих-лі ІІ мол. гр.



Вих-лі. всіх груп


07.11.

1. Заняття з ЛЕГО: «Пожежна частина»
2. Цільова екскурсія до пожежної частини
3.Заняття з малювання «Вогонь»(нетрадиційні техніки малювання)
ІІ половина дня
4. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови»
5. Сюжетно-рольова гра «Пожежники»
Вих-лі старшої гр.
Вих-лі старшої та сер-ої гр.
Вих-лі. 2мол. гр.
Вихов. ст. і середн.гр.

Вих-лі всіх гр.
Вих-лі всіх гр.(крім І м.гр)


08.11.

1. Заняття з аплікації « Пожежна частина  »
2.Спортивна розвага « Пожежники поспішають на допомогу»

3. Ліплення: «Пожежна машина»
ІІ половина дня
4. Перегляд мультиплікаційного фільму  «Чому з вогнем не граються?»
Вих-лі. середньої гр.
Вих-лі всіх груп (крім І мол), муз.керівник
Вих-лі старшої групи

Вих-лі. мол.і середньої гр.
                        
 Підготувала: вихователь-методист                                Прокопенко Ю.В.


22 жовтня Прокопенко Ю.В. провела
конультацію "Стіни, які говорять"

3 жовтня  було нагороджено наших працівників грамотами 
відділу освіти, культури, молоді та спорту України 
Смолінської селищної ради:
Ніколаєнко О.І.;
Бондар О.І.;
Деремук А.В.;
Литвиненко Л.О.;
Мартиненко В.М.;
Рибачок Є.П.;
Прокопенко Ю.В.;
Шапоренко Г.В. 



25 вересня 
вихователь Єрко В.В. провела
 консультацію "Мистецтво спілкування
з дітьми дошкільного віку


24 вересня 2019р.  
вихователь Мартиненко В.М. 
провела консультацію з теми: 
"Навчально-дослідницька діяльність дітей молодшого дошкільного віку: організація, дидактичний матеріал, особливості формування навчально-дослідницький умінь"





10 вересня вихователь-методист 
Прокопенко Ю.В. провела консультацію для своїх колег з теми "Технологія створення
інтерактивних ігор у програмі PowerPoint
засобами перемикачів


29.08.2019р. проведено педагогічну раду з теми: "Підсумки роботи педагогічного колективу за 2018-2019 н.р. та прийняття плану роботи на 2019-2020 н.р.

Блог як ефективний засіб для навчання

********************************************************************************
27.05 відбулася педагогічна нарада з теми: 
"Про результативність освітньої роботи з дошкільниками



Моніторинг освітньої діяльності за ІІ піріччя 2019-2020 н.р.
І молодша група
(розвиток мови)



(сенсорика)





ІІ молодша група
(математика)




(розвиток мови)


Середня група
(розвиток мови)



(математика)



Старша група
(математика)



(розвиток мови)






Консультація: "Музична допомога на 
заняттях з розвитку мовлення"



************************************
*************************

Семінар-практикум: 
"Сучасні діти - які вони?"


Презентація:



***************************************************************
Звіт
щодо проведення змагань «Спортивна зима» 
у ДНЗ №1 «Теремок» у 2019 році

Рухлива гра «Нагодуй білочку»



 Рухлива гра «Запряжи!»


 Рухлива гра «Катання м’ячика» 


 Рухлива гра «Влуч сніжком у ціль»

 Рухлива гра «Сніговий лабіринт»

 Самостійна художня діяльність «В хороводі зимових свят»


Заняття з образотворчої діяльності «Зимова подорож лісом»

Рухлива гра «Хто швидше» 

        Консультація "Організація дозвілля для розвитку творчих здібностей 
дошкільників через 
театралізовану діяльність"




          Тренінг "Соціалізація - основа успішного 
           розвитку особистості дошкільника"



Моніторинг освітньої діяльності за І піріччя 2018-2019 н.р.




























20. 12. 2018р. прийняли у часть у районному семінарі 
на тему: 
"Наступність у роботі дитячого садка і школи 
в реалізації концепції 
Нової української школи" Злинський НВК




      
              Консультація:
                       "Вплив пальчикових ігор на                            мовленнєвий розвиток дітей 
                дошкільного віку"

               Консультація для батьків:
              «Сім’я та сімейні цінності»  



=======================================================


Практикум для педагогів
на тему:

"Навчання дошкільників читанню в умовах ДНЗ"

https://drive.google.com/open?id=1-bf0Aef_RUgjCF-POxkYemKnmmNipoBs
   



****************************************************************************************************************************


Консультація для педагогів
на тему:

«СПІВПРАЦЯ
МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА ТА ВИХОВАТЕЛЯ У ПІДГОТОВЦІ ТА ПРОВЕДЕННІ СВЯТ, РОЗВАГ, ТЕАТРАЛЬНИХ ДІЙСТВ»
  













******************************************************

Семінар-практикум
  «Методика малювання дерев та птахів у різних вікових групах»







***************************************************************************************************************


Консультація
з елементами тренінгу на тему:

« Мистецтво спілкування з дітьми
дошкільного віку»












































































__________________________________________________________________________________________________________________________________________

Екскурсія  до школи  







________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Методична робота в дошкільному закладі ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.


Методична робота закладу спрямована на:

  • вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
  • стимулювання творчого потенціалу педагогів; 
  • підвищення педагогічної культури педагогів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності; 
  • розвиток спеціальних умінь та навичок; 
  • формування навичок самостійного аналізувласної педагогічної діяльності. 

Методична робота в дошкільному навчальному закладі проводиться за двома основними напрямками:

1. Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки використання в практичній роботі з дітьми.

2. Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження в практичній роботі з дітьми.




Основними компонентами змісту

 методичної роботи є:




·         отримання знань педагогами;

·         вміння їх реалізувати на практиці;

·         наявність результативності в педагогічній роботі;

·         створення умов для безперервного вдосконалення; фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.


    Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:




·         Cистема навчання елементам самоаналізу, самоконтролю, самокорекції;

·         Tворчі групи;

·         Cемінари - практикуми;

·         Колективні перегляди занять;

·         Школа молодого вихователя «Шлях до майстерності»;


·         Консультації.



Функції методичної служби ДНЗ




Інформаційна:

·       Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів;

·       підвищення кваліфікації педагогічного персоналу;

·       підвищення якості педагогічного процесу;

·       узагальнення позитивного досвіду педагогів;

·       поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики;

·       широке впровадження інформаційних технологій;


·       встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.

Навчальна:

·       Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями;

·       ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України;

·       здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти;

·      організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична:

·      Моніторинг якості педагогічного процесу;

·      застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу;

·      аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу;

·      узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):

·       Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна:

·       Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо;

·      організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів;

·      організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня;

·      організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами;

·     направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.
Дослідницька:
·      Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій;
·      вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та авторських технологій.
Комунікативна:
·      Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності;
·      реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності;
·      встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.
Виховна (мотиваційно-стимулююча):
·       Стимулювання творчої діяльності педагогів;
·       виявлення потенціалу педагогів;
·       стимулювання підвищення професійної кваліфікації;
·       мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.
Гностична: Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар