Коронавірус — це гостре вірусне захворювання, що характеризується переважним ураженням дихальної системи та шлунково-кишкового тракту. Коронавірус є зоонозною інфекцією, тобто може передаватися людям від тварин.
Джерелом коронавірусної інфекції, як правило, є хвора людина. Також джерелом можуть виступати дикі та домашні звірі, мавпи, птахи, змії та інші тварини. При цьому, період контагіозності невизначено довгий.
Вірус передається повітряно-крапельним, повітряно-пиловим, фекально-оральним шляхом. До факторів передачі відносяться виділення носоглотки, блювотних мас, фекалії птахів, тварин, хворої людини.
У людей сприйнятливість до коронавірусу дуже висока, захворювання загрожує всім віковим групам. Антигенна різнорідність вірусів зумовлює значну частоту повторного інфікування збудниками інших серологічних типів.
На сьогоднішній день патогенетичні механізми розвитку коронавірусної інфекції вивчені недостатньо. Вхідними воротами для інфекції є слизова оболонка верхніх дихальних шляхів. При ураженні збудником 2019 nCov інфікування стрімко поширюється на бронхи та легені.
Для більшості коронавірусних інфекцій інкубаційний період обмежений 2-3 добами. Однак, для коронавірусу 2019 nCov цей період може становити від 1 до 14 днів (в середньому 10 днів).
Протягом усього цього періоду людина може заражати інших. Протікає захворювання, найчастіше, як звичайний грип, парагрип або будь-яка інша гостра респіраторна інфекція з усіма характерними для них ознаками.
Характерні симптоми коронавірусу при респіраторній формі:
- біль при ковтанні, чханні;
- риніт;
- головний біль;
- кашель;
- прояви гіпоксії;
- підвищення температури;
- лихоманка;
- м'язовий біль.
На початковому етапі зараження новим типом збудника ознаки коронавірусу збігаються з усіма ознаками звичайної застуди: сухий кашель, слабкість, підвищення температури. У деяких пацієнтів відзначаються ураження очей (кон'юнктивіт) та діарея. Якщо захворювання протікає в легкій формі, запалення легенів не розвивається й весь патологічний процес обмежується слабо вираженими симптомами. У таких випадках температура може підійматися незначно або взагалі залишатися в межах норми.
При важких формах захворювання стан пацієнта швидко погіршується, підіймається дуже висока температура, з'являється непродуктивний сильний кашель, розвивається дихальна недостатність. Стан хворого значно погіршується, якщо є супутні захворювання.
Особливості захворювання у дітей
У дітей інфікування може поширюватися на нижні відділи дихальних шляхів, викликаючи біль в грудях при диханні та задишку. Спостерігається запалення гортані, шийний лімфаденіт, свистячі та сухі хрипи в легенях.
Особливості перебігу та ускладнення
При звичайній коронавірусній інфекції повне одужання зазвичай настає через 5-7 днів. Віруси mers та sars cov, як правило, ускладнень не викликають і прогноз захворювання сприятливий.
Якщо захворювання протікає у більш важкій формі, на одужання може піти два та більше тижня.
У важких випадках наслідки коронавірусу вкрай несприятливі:
- Виражена інтоксикація
- Ознаки набряку легенів
- Прогресуюча гостра дихальна недостатність
- Поліорганна недостатність
Прогноз при такому перебігу захворювання несприятливий.
Провести діагностику коронавірусу тільки по клінічній картині неможливо, через те, що симптоми коронавірусу повністю ідентичні симптомам інших респіраторних інфекцій. Швидко визначити наявність коронавірусу в організмі дозволяють тест-системи.
Діагноз "коронавірусна інфекція" може бути підтверджений тільки лабораторними методами діагностики!!! Матеріалом для дослідження служать слиз, харкотиння, кров, сеча та ін.
При підозрі на розвиток пневмонії лікар призначає рентгенографію.
Диференціальна діагностика коронавірусу проводиться з риновірусною інфекцією, РС-інфекцією, бактеріальними та вірусними гастроентеритами.
Лікування:
Лікування коронавірусу легкої форми або середньої тяжкості включає симптоматичне лікування — препарати для зниження температури, кашлю, препарати від нежитю і т.д.
В основі лікування важких форм коронавірусу лежить медикаментозна терапія:
- противірусні препарати;
- специфічні імуноглобуліни;
- кортикостероїди.
Кортикостероїди призначаються при прогресивному погіршенні клінічної картини, тривалій лімфопенії, зниженні насичення крові киснем. При розвитку тяжких ускладнень показано застосування антибіотиків, проведення штучної вентиляції легенів. Хороші результати були отримані при введенні важким пацієнтам плазми крові від перехворілих на атипову пневмонію.
На сьогодні специфічних заходів профілактики коронавірусу немає — вакцина поки не розроблена. При появі найменших симптомів захворювання рекомендується перебувати вдома. У період великої захворюваності оточуючих необхідно максимально обмежити контакти з оточуючими людьми, уникати стовпотворіння, не відвідувати місця великого скупчення людей.
Заходи профілактики коронавірусу:
- не відвідувати регіони, де найбільш часто зустрічається коронавірусна інфекція;
- носити засоби індивідуального захисту (маски);
- регулярно мити руки;
- обмежити контакти на близькій відстані;
- більше гуляти на свіжому повітрі в парках, скверах, далеко від людей;
- зміцнювати місцевий імунітет (дотримуватися температурного режиму в приміщенні — 18-20 градусів, підтримувати необхідну вологість — від 40 до 60%);
- частіше провітрювати житлове приміщення;
- зволожувати слизові оболонки верхніх дихальних шляхів сольовими розчинами.
Смолінський ДНЗ №1 «Теремок» ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач __________ В.Ковальова
13 березня 2020 року
ЗАХОДИ
щодо часткового переведення педагогічних працівників на роботув
дистанційному режимі та на виконання інших видів робіт
(організаційно-педагогічна, науково-методична)на період з 16 березня по 03
квітня 2020 року
№ п\п
|
Види робіт
|
Виконавці
|
Термін
|
||
Самоосвітня діяльність та підвищення кваліфікації педагогів
|
|||||
1.
|
Опрацювати:
- лист МОН №1\9-154 від 11.03.2020
щодо запровадження карантину для усіх типів закладів освіти https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/Новини/2020/03/11/1_9-154.pdf
|
Всі педагогічні працівники
|
16.03.2020
|
||
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України,
спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)»від 16.03.2020 https://www.rbc.ua/rus/news/opublikovan-tekst-zakonoproekta-koronaviruse-1584379190.html
|
Всі педагогічні працівники
|
16.03.2020
|
|||
2.
|
Виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних
комісій, висвітлені у соцмережах.
|
Всі педагогічні і
непедагогічні працівники
|
Постійно
|
||
3.
|
Перегляд безкоштовних вебінарів:
·
вебінар «Як підготувати дитину до шкільного життя»
(1 година)
|
Всі педагоги
|
Цифрове
вид-цтво МЦФР 18.03.2020
о 13.00
год
|
||
·
вебінар «Психолог
в інклюзивному дошкільному закладі (1 година)
|
вихователь-методист, вихователі
|
Цифрове
вид-цтво МЦФР 26.03.2020
об 11.00 год
|
|||
4.
|
Перегляд відеоблогів
психологічного змісту Ю.Б. Гіпленрейтер:
- «Мотивація
до навчання»
- «Щаслива
дитина»
- «Спілкування
з дитиною»
- «Творчий
потенціал дитини»
- «Як
розвивати емоційний інтелект»
|
вихователь-методист, вихователі
|
Протягом
карантину
|
||
4.
|
Пройти дистанційні курси підвищення
кваліфікації.
|
Ковальова В.О., вихователь-методист,
вихователі
|
Протягом карантину
|
||
5.
|
Підготувати методичні рекомендації
до «круглого столу» з проблеми «Наступність між дошкільною та шкільною ланкою
освіти»:
- Моніторинг готовності старших дошкільників до школи
|
Вихователь-методист
Єрко В.В.
|
Протягом карантину
|
||
- організація дистанційного навчання з дітьми молодшого дошкільного віку
|
Литвиненко Л.О.,
Ільчишина Т.О.
|
||||
- організація дистанційного навчання з дітьми середнього дошкільного віку
|
Рибачок Є.П.
|
||||
- організація дистанційного навчання з дітьми старшого дошкільного віку
|
Єрко В.В.
|
||||
- художнє слово та його значення для всебічного розвитку дошкільників
|
Бондар О.І
|
||||
- поради для батьків щодо дистанційного навчання дошкільників
|
Прокопенко Ю.В.
|
||||
- картка самоаналізу стану освітньої роботи в групі щодо розв’язання
завдань трудового виховання
|
Вихователь-методист,
вихователі
|
||||
6.
|
Провести аналіз інтернетресурсу та
скласти методичну скарбничку «Сучасні інноваційні технології дошкільної
освіти» із записами у щоденнику з підвищення професійного рівня.
|
Всі педагогічні працівники
|
До 03.04.2020
|
||
7.
|
Опрацьовувати новинки фахової преси
із записами у щоденнику з підвищення професійного рівня.
|
Всі педагогічні працівники
|
Дивитися каталог періодичних
фахових видань
|
||
8.
|
Підготовка матеріалів групових
консультацій:
-«Завдання музичного виховання дошкільників
у світлі вимог програми «Дитина» та програми для 1 класу НУШ
|
Музкерівник
Бащуцька А.С.
|
До
29.03.2020
|
||
- «Готовність дитини до НУШ:
важливі аспекти»
|
Вихователь-методист
|
До 03.04.2020
|
|||
9.
|
Опрацювати та поширити у
вайбер-групі для батьків:
- правила безпеки для дитини «16
питань, відповіді на які мають знати усі діти»http://simya.com.ua/16-pytan-vidpovidi-na-yaki-mayut-znaty-usi-dity/?fbclid=IwAR0UuSzDa1okgbNPw5nRzaFnFIjq58j-LnSnn_itEaTkU3Vf_8jaScXS4PA
|
Вихователі усіх вікових груп
|
25.03.2020
|
||
- «50 обов’язкових завдань для
дошкільника на карантин»
|
Вихователі садових груп
|
17.03.2020
|
|||
- «Карантиноправила від Наталії Гуркіної»https://www.youtube.com/watch?v=OapXnKq42Zo&fbclid=IwAR2FGEJjeY15ZbGbM7B9MXyPLvkUO02IRYtZXST8S1z2V6qXdkoBARn-oZI
|
Вихователі садових груп
|
18.03.2020
|
|||
10.
|
Опрацювання змісту нової програми
розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі», 2019 та «Впевнений
старт»
|
Всі педагогічні працівники
|
До 03.04.2020
|
||
11.
|
Робота над індивідуальними темами
самоосвіти: опрацювання першоджерел, інтернетресурсу; виготовлення дидактич-ного
матеріалу;формування досвіду роботи.
|
Всі педагогічні працівники
|
Протягом карантину
|
||
Організаційно-педагогічна робота
|
|||||
1.
|
Провести генеральне прибирання з використанням
дезінфікуючих розчинів(групових приміщень, обладнання та ігрового матеріалу).
|
Всі працівники
|
16.03.2020
|
||
2.
|
Впорядкувати наочно-дидактичні
матеріали, іграшки, навчально-методичні посібники, дидактичні ігри тощо.
|
Всі педагогічні працівники
|
16.03.2020
|
||
3.
|
Завершити створення картотеки
рухливих\музично-дидактичних ігор та добірку і виготовлення дитячих
масок-наголівників
|
Вихователі, музкерівник
|
До 26.03.2020
|
||
4.
|
Зробити добірку та скласти
актуальні порадники для батьків дітей старших груп із циклу «Скоро я піду до
школи»
|
Вихователі старшої групи
|
До 03.04.2020
|
||
5.
|
Скласти конспекти підсумково-оцінювальних
занять з дітьми дошкільного віку із розділів:
- логіко-математичний розвиток;
- мовленнєвий розвиток і навчання елементів грамоти.
|
Вихователі всіх груп
|
До 03.04.2020
|
||
6.
|
Виготовлення
дидактичного матеріалу до Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності.
|
Всі педагогічні працівники
|
До 03.04.2020
|
||
7.
|
Підготувати конспекти занять до
Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності.
|
Всі педагогічні працівники
|
До 03.04.2020
|
||
8.
|
Зробити добірку дидактичних ігор з
різних освітніх ліній БКДО та сформувати картотеку.
|
Вихователі усіх вікових груп
|
До 03.04.2020
|
||
9.
|
Скласти комплекси вправ ранкової
гімнастики для різних вікових груп на квітень-травень.
|
Вихователі усіх вікових груп
|
До 03.04.2020
|
||
10.
|
Підібрати музичний супровід для
занять з фізкультури та ранкової гімнастики.
|
Музичний керівник
|
До 29.03.2020
|
||
11.
|
Підготувати та розмістити на сайті
ЗДО консультацію для педагогів та батьків на тему «Як вберегти себе від
паніки?»
|
Всі педагогічні працівники
|
19.03.2020
|
||
12.
|
Редагувати перспективно-календарне
планування освітньої роботи на квітень-травень.
|
Всі педагогічні працівники
|
01-03.04.2020
|
||
13.
|
Скласти сценарії випускних ранків.
|
Музичний керівник
|
До 03.04.2020
|
||
14.
|
Скласти сценарії свят і розваг
музично-естетичного циклу для всіх вікових груп на квітень-травень.
|
Музичний керівник
|
До 03.04.2020
|
||
15.
|
Організація консультпункту для
батьків в онлайн-режимі щодо роботи з дітьми на період карантину.
|
Педагогічний колектив
|
Постійно
|
||
16.
|
Запропонувати батькам в домашніх
умовах виготовити захисні маски для кожної дитини до Тижня знань з безпеки
життєдіяльності.
|
Вихователі усіх вікових груп
|
Протягом карантину
|
||
17.
|
Підготувати матеріали для
проведення групових батьківських зборів на кінець навчального року.
|
Вихователі усіх вікових груп
|
До 27.03.2020
|
||
Анкета для батьків https://docs.google.com/forms/d/1hUWicehUlv0hNeOEQyDzU43xq7NEUlSVSLgq74j9v6w/edit
ВідповістиВидалитиДослідження освітніх потреб мешканців громадиhttps://docs.google.com/forms/d/1JtzN34z0BAHWrLv-kjOwja4h61Iqtf1_ToiJ2QKEKAU/edit